متخلفان اقتصادی در آذربایجان غربی بیش از ۴۸ هزار میلیارد ریال جریمه شدند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: متخلفان اقتصادی در بخش های کالا و خدمات، بهداشت و درمان و همچنین قاچاق کالا و ارز، از ابتدای امسال به پرداخت ۴۸ هزار و ۴۲۱ میلیارد ریال محکوم شده اند.

حسین نجف زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان جریمه پس از رسیدگی به حدود ۲۶ هزار و ۵۰۰ پرونده صادر شده است.

وی اضافه کرد: البته در کنار صدور جریمه، مجازات های دیگری نیز برای متخلفان اعمال می شود که ضبط کالا و ارز قاچاق و خودروهای حامل، تعطیلی و پلمب واحدهای متخلف، نصب پارچه بر در واحدهای متخلف و حبس بدل از جزای نقدی از جمله آنهاست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی ادامه داد: از کل پرونده های رسیدگی شده در این حوزه در استان طی سال جاری، نزدیک به ۱۹ هزار مورد به تخلف های بخش کالا و خدمات اختصاص داشت که ۷۱ درصد کل آنها را شامل می شد.

نجف زاده اظهار کرد: همچنین امسال ۶ هزار و ۶۳۴ فقره پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز در آذربایجان غربی رسیدگی شده و یک هزار و ۳۶ فقره نیز در حوزه بهداشت، دارو و درمان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی و صنفی، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان می توانند موضوع را از طریق سامانه اینترنتی تعزیرات یا تلفن ۱۳۵ اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha