۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۲۱
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85363619
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پدران شهدا الگوهای برتر و اسوه‌های فداکاری جامعه هستند

قرچک- ایرنا- سرپرست فرمانداری شهرستان قرچک گفت: پدران شهدا، الگوهای برتر و اسوه‌های فداکاری جامعه اسلامی هستند که با تقدیم ثمره زندگی خود، عزت و اقتدار را نصیب ایران اسلامی کردند.

به گزارش ایرنا، حسین فخاری روز سه‌شنبه در آئین تجلیل از پدران شهدای شهرستان قرچک که به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت علی(ع) در محل شهرداری این شهر برگزار شد اظهار داشت: پدران شهدا، در راه عزت و اقتدار ایران اسلامی و حفظ ارزش‌های اسلام ، از مهمترین سرمایه‌ خود گذشته و فرزندان خویش را در راه عظمت اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی فدا کردند و به حق، الگوهای برتر و اسوه‌های فداکاری جامعه هستند.

وی اظهار داشت: پدران شهدا با کار و تلاش صادقانه و کسب روزی حلال، فرزندانی را تربیت و به جامعه معرفی کردند که با رشادت و از خودگذشتگی، چه در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت، حفظ سلامتی مردم در ایام شیوع ویروس کرونا و نیز شهدای انقلاب اسلامی، جان خود را تقدیم راه خدا کرده و نام خویش را برای همیشه در تاریخ سراسر افتخار نظام جمهوری اسلامی جاودان ساختند.

پدران شهدا الگوهای برتر و اسوه‌های فداکاری جامعه هستند

فخاری تصریح کرد: تقدیر از پدران شهدا، سپاسگزاری از ایثار و از خودگذشتگی کسانی است که همچون مولای متقیان حضرت علی(ع) عزت اسلام را بر خود ترجیح دادند و به الگوهای تمام عیار جامعه تبدیل شدند. شهردار قرچک نیز در این مراسم گفت: شهیدان حق بزرگی بر انقلاب اسلامی دارند و تکریم پدران شهدا کمترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

محسن خرمی شریف شهردار قرچک افزود: شهدای والامقام پرورش‌یافته دست مادران و پدرانی هستند که فرزند صالح و با ایمان خود را فدای نظام و انقلاب اسلامی کردند.

وی تصریح کرد: امنیت در جامعه و پیشرفت‌های کشور عزیزمان در چهل‌وپنج‌سالگی انقلاب اسلامی به برکت خون شهداست و همه باید به تبعیت از رهبر معظم انقلاب به خانواده شهدا احترام بگذاریم.

در پایان این مراسم از ۵۰ پدر شهید شهرستان قرچک تقدیر شد.

شهرستان قرچک در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ۳۵۰ شهید، ۲۷ شهید مدافع حرم نیز، ۷۵۰ جانباز زیر ۲۵ درصد، ۴۰۰ جانباز بالای ۲۵ درصد و ۱۲ جانباز بالای ۷۰ درصد به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.

ادارات قرچک فرهنگسازی مصرف آب را از خود شروع کنند

سرپرست فرمانداری شهرستان قرچک گفت: ادارات قرچک فرهنگسازی مصرف آب از سوی مشترکین را از خود شروع کرده و میزان مصرف آب را تا ۲۵ درصد کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فخاری روز سه‌شنبه در جلسه قرارگاه آب که در محل فرمانداری قرچک تشکیل شد اظهار داشت: محدودیت منابع آبی و کاهش بارش نزولات جوی موجب شده تا لزوم مصرف بهینه آب از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شود.

وی اظهار داشت: مصرف بهینه آب از سوی مشترکین به فرهنگسازی نیاز دارد و برای تحقق این مهم، ادارت و نهادهای مستقر در شهرستان از خود شروع کرده و میزان مصرف آب را تا ۲۵ درصد کاهش دهند. وی تصریح کرد: در حوزه آب شرب مصارف خانگی لازم است تا از ظرفیت دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش به درستی استفاده شود و با ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان به عنوان سفیران آب، خانواده‌ها را به مصرف بهینه آب تشویق نمایند.

فخاری افزود: در حوزه کشاورزی نیز لازم است تا ضمن تغییر الگوی کشت، تغییر فضای کشت از فضای باز به گلخانه، استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و جلوگیری از هدر رفت آب از منبع تا زمین کشاورزی از آب موجود، بهترین استفاده را برد.

وی با تأکید بر لزوم بازچرخانی آب و اجرا و تکمیل طرح تصفیه خانه گفت: اقدامات بسیار موثری در حوزه اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب و فراهم شدن زیرساخت‌های احداث تصفیه‌خانه به همت دولت سیزدهم انجام شده که قطعا با اجرا و تکمیل این طرح مهم، بخش مهمی از پساب تصفیه شده و به چرخه مصرف در حوزه‌های مختلف باز می‌گردد. فرماندار قرچک تأکید کرد: آبیاری فضای سبز با استفاده از آب شرب ممنوع است.

جشن تکلیف یکهزار نفری دختران قرچک برگزار شد

در آستانه میلاد با سعادت حضرت علی(ع) یکهزار نفر از دانش‌آموزان دختر مدارس شهرستان قرچک، رسیدن به سن تکلیف خود را جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم معنوی که روز سه‌شنبه در مسجد جامع شهرستان قرچک برگزار شد، دانش آموزان دختر مدارس ابتدایی رسیدن به سن تکلیف خود را جشن گرفتند.

امام جمعه شهرستان قرچک در این مراسم گفت: توجه به دستورات دین اسلام انسان را به موفقیت ها ومراتب بالا می رساند و دانش آموزان با عمل به فرامین الهی، مسیر خود را به پیشرفت و دستیابی به قله‌های علمی با سرعت بیشتری طی می‌کنند.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی افزود: امروز دانش آموزان دختر با ورود به سن تکلیف، عمل به مسئولیت‌هایی که خداوند متعال بر عهده آنان گذاشته را قبول می‌کنند و با رعایت بیشتر فرامین الهی، خود را در مسیر حق و حقیقت قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان باید بدانند که از امروز فرشتگان مقرب الهی، کارهای خوب و بد آنان را ثبت می‌کنند از این رو، باید تلاش کنند که در دفتر اعمالشان کارهای نیک ثبت شود. رعایت حجاب وعفاف یکی از مهمترین وظایفی است خداوند بر عهده آنان گذاشته است و اگر به آن عمل کنند، جامعه نیز همپای آنان به سمت نیکی حرکت می‌کند.

وی از دختران دانش آموز خواست تا از امروز، نماز اول وقت را به عنوان یکی از رفتار پسندیده سرلوحه کار خود قرار دهند و بدانند که این نماز است که آنان را از هر بدی و زشتی دور می کند.

امام جمعه قرچک تصریح کرد: نماز موجب افزایش ارزش افراد می گردد، خداوند به انسان تمام نعمات را داده تا در زندگی با هیچ مشکلی روبرو نشده و شکر این نعمت بوسیله نماز است.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha