پویایی انقلاب اسلامی در هدف قرار دادن مقر تروریست‌ها بار دیگر اثبات شد

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با قدردانی از سپاه پاسداران در هدف قرار دادن مقر تروریست‌های تکفیری، گفت: این عملیات‌های دقیق و هدفمند بار دیگر قدرت و پویایی انقلاب اسلامی را نشان داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، افزود: پاسخ ایران اسلامی به جنایات اخیر تروریست‌ها، زنده بودن و پویایی انقلاب اسلامی و ضعف و زبونی تروریست‌ها را به خوبی نشان داد.

وی ادامه داد: این پاسخ به جا، دقیق و حساب شده بود و اگر چه انتقام سخت هنوز محقق نشده اما همین تحرکات هم، بسیار به جا بود و قدرت کشور را نشان داد و به دشمنان کشور ضربه وارد و امید را در دل مردم کشور ایجاد کرد، از همین رو از سپاه پاسداران قدردانی می‌شود که این عملیات دقیق و هدفمند را اجرا کرد.

امام جمعه شهرکرد با گرامیداشت روز غزه که ۲۹ دی در تقویم کشور ثبت شده است، گفت: غزه مظلوم، اما در عین حال پیروز و مقتدر است و صهیونیست نتوانست به هدف شوم خود در برابر آن برسد و رو سیاهی برای اسرائیل ماند و مُهر جنایتکاری را هم خورده است.

نکونام مقاومت غزه را در نتیجه صبر و قدرت ایمان دانست و اظهار داشت: وعده‌های پرودگار متعال، حساب و کتاب دارد و حق است.

وی افزود: هر چند استکبار حمله به یمن را هم شکل داده تا شعله مقاومت را کم فروغ کند اما در این منطقه نیز موفق نمی‌شود.

نکونام به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: در فرمایشات معظم‌له استدلال‌های دینی برای حضور مردم تبیین شده است که باید به جد مدنظر قرار داده شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید تا می‌توان حضور مردم در صحنه را حفظ و تقویت کرد تا آنها با شادابی، انگیزه ایمانی، عشق، و شور در پای صندوق های رای حاضر شوند.

نکونام افزود: مردم نقش اساسی و کلیدی در تمدن‌سازی اسلامی دارند و مسوولان نیز نقش اساسی در حفظ حضور مردم در صحنه باید ایفا کنند.

وی تاکید کرد که مبادا کارگزاری باشد که مردم را ناامید سازد و گره‌گشایی از کار مردم نکند و در همین رابطه تذکر داد تا میزهای خدمت در مصلای امام خمینی (ره) کمرنگ نشود.

امام جمعه شهرکرد یادآور شد: در دولت سیزدهم عزم بر این است که به مردم خدمت شود و بخشی از کارگزاران هم موفق عمل کرده‌اند اما باید باز هم اقدامات بیشتری انجام داد.

نکونام در بخش دیگری از خطبه‌ها با تاکید بر بهره‌گیری از برکات ماه مبارک رجب، اظهار داشت: استغفار و توبه از نکات مهم و برجسته ماه رجب است که باید زمینه آن فراهم شود چه با ذکر و چه با عمل تا بتوان به سوی پروردگار بازگشت.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر در این ماه، نگاه و باور توحیدی است، در دعاهای این ماه نسبت به این باور خیلی توجه شده است و از سوی دیگر در این ماه سالروز میلاد امام جواد (ع) و امام علی (ع) را در پیش داریم که در حقیقت با این میلادها به برکت ماه رجب افزوده شده است.

نکونام با گرامیداشت روز پدر و سالروز ولادت امام علی(ع) افزود: ۱۳ رجب روز پدر نامیده شده که می طلبد جایگاه پدران بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و فرزندان قدردان باشند و این جایگاه تجلیل و تکریم شود.

وی با اشاره به برگزاری آیین معنوی اعتکاف، تصریح کرد: اعتکاف از برنامه‌های مهم این ماه است و به فضل پروردگار امید می‌رود امسال متفاوت از سالهای گذشته برگزار شود و از نظر کمی و کیفی برجسته‌تر از سال‌های گذشته باشد.

نکونام با بیان اینکه اعتکاف پشتوانه اعتبار دولتی ندارد و به برکت کمک‌های مردمی تامین می شود، گفت: انتظار می‌رود مردم مومن استان بخشی از اموال خود را به این کار خیر و نیکو اختصاص دهند تا متولیان برگزاری آیین معنوی اعتکاف با مشکل مالی روبرو نشوند.

وی همچنین به ایام دهه فجر اشاره کرد و افزود: خوب است در این ایام به وقایع قبل از این ماه اشاره شود و یکی از این وقایع، ممانعت شدید برای اینکه امام راحل به وطن بازنگردد و بختیار فرودگاه را بست و تلاش مذبوحانه‌ای به کار گرفت اما هیچ کس نمی‌تواند نور خدا را با توان ناچیز خود خاموش کند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: خیلی تلاش‌ها شد تا انقلاب شکل نگیرد و امام وارد کشور نشود و مردم در صحنه حضور پیدا نکنند اما هیچ خواب و خیال باطلی، برای مقابله با حق به جایی نرسید و اگر چه در طول این سال‌ها برای مردم زحمت ایجاد کردند اما حق راه خود را ادامه داد و باطل روز به روز به سمت اضمحلال می‌رود.

به گزارش ایرنا، میزهای خدمت دستگاه‌های اجرایی استان نیز در جمعه این هفته همانند هفته‌های گذشته برپا و مدیران دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی سوالات و مطالبات مردم استان شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha