بحران کمبود «تخت آی سی یو» در بیمارستان تامین اجتماعی قائمشهر

ساری-ایرنا- رییس بیمارستان ولیعصر (عج) شهرستان قائمشهر با اشاره به اینکه این بیمارستان بزرگترین مرکز درمانی ملکی تامین اجتماعی در مازندران محسوب می‌شود، گفت که با وجود تعدد مراجعات بیماران قلبی نیازمند به بستری در بخش آی سی یو، اما به دلیل کمبود این امکانات مجبور به بستری بیماران در بخش اورژانس هستیم.

یزدان اکبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به طور میانگین روزانه هفت تا هشت مورد بیمار نیازمند خدمات آی سی یو به این بیمارستان مراجعه می کنند که نیازمند بستری در بخش ویژه هستند.

وی با بیان این که، به دلیل کمبود تخت های ویژه آی سی یو، مجبور به پذیرش و مراقبت از بیماران در بخش اورژانس و ارائه خدمات درمانی از این طریق هستیم، اظهار داشت: برای رفع این مشکل به چندین تخت های آی سی یو نیاز است تا در ارائه خدمات به بیماران تسریع شود.

بحران کمبود «تخت آی سی یو» در بیمارستان تامین اجتماعی قائمشهر

وی ادامه داد: علاوه بر این با توجه به فشار کاری و فعالیت مضاعف کارکنان بخش آی سی یو که چهار برابر حجم کاری بخش های معمولی است جذب نیروی جدید برای این بخش می تواند بسیار کمک کننده باشد.

اکبری گفت: ۵۰ تخت بیمارستانی در ۲ سال اخیر اضافه شده که از این تعداد ۱۰ تا تخت ای سی یو است و در حال ارائه خدمت بوده اما برای ارایه خدمات مطلوب تر با توجه به میزان مراجعات، نیازمند تخت های آی سی یو با جذب کادر درمان بیشتر هستیم.

وی به تاریخچه فعالیت بیمارستان ولیعصر (عج) قائمشهر اشاره و تصریح کرد: این مرکز درمانی مهم مازندران در ابتدا با ۱۶۰ تخت مصوب فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون با ۳۲۴ تحت مشغول خدماتدهی به بیماران بیمه شده تامین اجتماعی و سایر بیماران است.

اکبری ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته ۵۰ تخت بیمارستانی با تمامی امکانات به تخت های این مرکز درمانی اضافه شده است که از این تعداد ۱۰ تخت سی سی یو است.

وی در خصوص اقدامات نوسازی انجام شده در این بیمارستان در سالهای اخیر توضیح داد: پارسال تعمیرات و نوسازی آی سی یو جنزال با تمام امکانات انجام شد.

بیمارستان ولیعصر قائمشهر یکی از پنج بیمارستان ملکی تامین اجتماعی مازندران است که سابقه تاسیس آن به سال ۱۳۴۷ بر می گردد و هم اکنون با در اختیار داشتن ۳۲۴ تخت بستری خدماتدهی به بیمه شدگان را به صورت رایگان انجام می دهد.

همچنین در سال ۱۳۹۴ بخش جراحی بیمارستان ولیعصر در قالب یک ساختمان دیگر همجوار با این بیمارستان فعالیت خود را آغاز کرده است که این مرکز کانون مهمی برای انجام اقدامات درمانی قلبی بیماران محسوب می شود که علاوه بر آنژیوگرافی، استنت گذاری و گذاشتن بالن، درمان بیماران قلبی به صورت جراحی قلب باز در این مرکز انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha