مرکز «آنژیوگرافی مغزی» بیمارستان ولیعصر(عج) قائمشهر در مسیر بالندگی

ساری- ایرنا- رییس بیمارستان ولیعصر(عج) ‌قائمشهر با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته در سطح ملی و اخذ مجوز برای خرید تجهیزات و امکانات لازم گفت که به زودی آنژیوگرافی مغزی این بیمارستان منطقه ای شمال کشور فعال تر آماده خدمات به این نوع بیماران خواهد شد.

یزدان اکبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس ضرورت های موجود و تبیین شرایط فعلی خدماتدهی این بیمارستان منطقه ای تامین اجتماعی کشور مجوزها و بودجه لازم برای خرید تجهیزات اخذ شد و در حال حاضر وسایل مورد نیاز خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش آنژیوگرافی مغز تامین اجتماعی کشور تنها در این بیمارستان فعال است، ‌توضیح داد: در حال حاضر ماهانه ۲ پزشک متخصص مغز خدمات آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی به بیماران بیمه شده تامین اجتماعی و دیگر بیماران خدمات می دهند.

رییس بیمارستان ولیعصر(عج) ‌شهرستان قائمشهر ادامه داد:‌ با راه اندازی بخش آنژیوگرافی دوم این بیمارستان و استقرار تجهیزات خریداری شده آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی این بیمارستان می تواند بیماران بیشتری را درمان کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل محدودیت امکانات و فضا بسیاری از بیماران مغزی برای دریافت این نوع خدمات پشت نوبت قرار دارند.

اکبری گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۵۵ مورد آنژیوپلاستی مغزی در این بیمارستان انجام شد که پس از آنژیوگرافی مشخص شد رگ های مغز این بیماران به استنت گذاری نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات آنژیوگرافی موجود در این بیمارستان قابلیت آنژیوی قلب و مغز را دارد، ‌اضافه کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۶۳۳ مورد آنژیوگرافی قلب و ۵۰۰ مورد آنژیوپلاستی قلب انجام شد.

«آنژیوگرافی مغزی» بیمارستان ولیعصر(عج) قائمشهر در مسیر توسعه

رییس بیمارستان ولیعصر(عج) ‌شهرستان قائمشهر تعداد جراحی های قلب باز انجام شده در این بیمارستان در مدت مذکور را ۴۶۲ نفر اعلام کرد.

وی همچنین در خصوص برنامه های ویژه این بیمارستان برای ارائه و ارتقای خدمات درمانی در بخش قلب گفت: در آینده نزدیک جراحی قلب به روش نوین اروپایی در این بیمارستان در دستور کار قرار دارد که با این روش ضمن کاهش میزان ماندگاری بیمار در آی سی یو از میزان عفونت بیمار پس از جراحی کاسته می شود.

به گفته اکبری در ۶ ماهه نخست امسال ۵۵ مورد پرایمری PCI برای بیمارانی که دچار سکته قلبی شدند انجام شد که با این کار از مرگ حتمی بیمار جلوگیری شده است.

در این روش درمانی بیمارانی که با درد قلبی ناشی از پارگی عروق به مراکز درمانی مارجعه می کنند در مدت زمان کمتر از یکساعت به صورت اورژانسی اسنت گذاری رگ ها انجام می شود تا از تداوم خونریزی جلوگیری شود.

بیمارستان ولیعصر قائمشهر یکی از پنج بیمارستان ملکی تامین اجتماعی مازندران است که سابقه تاسیس آن به سال ۱۳۴۷ بر می گردد و هم اکنون با در اختیار داشتن ۳۲۴ تخت بستری خدماتدهی به بیمه شدگان را به صورت رایگان انجام می دهد.

همچنین در سال ۱۳۹۴ بخش جراحی بیمارستان ولیعصر در قالب یک ساختمان دیگر همجوار با این بیمارستان فعالیت خود را آغاز کرده است که این مرکز کانون مهمی برای انجام اقدامات درمانی قلبی بیماران محسوب می شود که علاوه بر آنژیوگرافی، استنت گذاری و گذاشتن بالن، درمان بیماران قلبی به صورت جراحی قلب باز در این مرکز انجام می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha