۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85349817
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

اجرای عملیات برداشت اطلاعات مکانی در ۶۸ درصد از اراضی ملایر

همدان- ایرنا- مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ملایر از اجرای عملیات برداشت اطلاعات مکانی و توصیفی اراضی زراعی و باغی در ملایر خبر داد و گفت: تاکنون عملیات برداشت اطلاعات مکانی(سامکا) در ۷۵ هزار هکتار معادل ۶۸ درصد از اراضی این شهرستان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "یوسف کاکاوند" روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح در راستای ساماندهی توزیع نهاده‌های کشاورزی شامل انواع کودهای شیمیایی یارانه‌دار و انواع بذور گواهی شده بین بهره‌برداران در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه تحقق الگوی کشت شمار دیگری از مزایای این طرح است، اظهار کرد: این پروژه در سطح حدود ۱۰۹ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی این شهرستان با جدیت در حال اجرا است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ملایر بیان کرد: این طرح با همکاری ۲۳ شرکت عضو نظام مهندسی کشاورزی از شهریور امسال اجرا شد و تاکنون عملیات برداشت اطلاعات مکانی حدود ۷۵ هزار هکتار معادل توسط شرکت‌های مجری به انجام رسیده است.

کاکاوند یادآور شد: طرح عملیات برداشت اطلاعات مکانی تا پایان سال‌جاری به اتمام خواهد رسید و توزیع عادلانه نهاده‌ها را در پی دارد.

وی همچنین به اجرای طرح کشاورزی قراردادی محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی و به منظور تامین نهاده‌های مورد نیاز و توسعه بیمه محصولات کشاورزی، طرح کشاورزی قراردادی برای محصولاتی همچون گندم و جو آبی و دیم، کلزا، گلرنگ و کاملینا ابلاغ شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر درباره مزایای طرح بیان کرد: کشاورزان این شهرستان به منظور بهره‌مند شدن از مزایای طرح از جمله ۲۰ درصد تخفیف بیمه و یارانه ۱۵۰ هزار تومانی حمل در زمان تحویل محصول به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

کاکاوند اظهار کرد: اجرای طرح کشاورزی قراردادی با همکاری سازمان تعاون روستایی، اداره غله و خدمات بازرگانی، شرکت پشتیبانی امور دام و صندوق بیمه محصولات کشاورزی اجرا می‌شود و این طرح از ابتدای آذر آغاز شده و تاکنون یک هزار و ۹۲۰ فقره قرارداد با مساحت ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار منعقد شده است.

به گزارش ایرنا؛ مساحت اراضی آبی شهرستان ملایر ۳۷ هزار و ۵۲۰ هکتار و مساحت اراضی باغی ۱۶ هزار و ۶۱۶ هکتار است که در مجموع کل اراضی کشاورزی آبی و دیم این شهرستان حدود ۶۰ هزار هکتار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha