جشنواره کشوری شب شعر "سرباز وطن" در مهریز یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- جشنواره شب شعر "سرباز وطن " سه‌شنبه شب با حضور جمعی از شعرای برجسته کشور با حضور مردم و مسئولان در سالن دانشگاه شکیب مهریز یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این جشنواره تعدادی از شعرا در ارتباط با شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت به قرائت اشعار حماسی و انقلابی خود پرداختند.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد یاد و خاطره شهدا و شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و گفت: انتقال اندیشه‌ها در قالب هنر و بهره‌گیری از ادبیات و فرهنگ بسیار مهم و در استان تداوم دارد.

" احسان عابدی " با قدردانی از میزبانی شهرستان مهریز در برگزاری این جشنواره افزود: واگذاری برخی برنامه‌های فرهنگی هنری به مناطق مختلف جزو اهداف و رویکرد این اداره کل است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره سرباز وطن به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت ملی پیگیری می‌شود و نقش مهمی در انتقال مفاهیم فرهنگی و ارزشی در جامعه دارد.

همچنین " علیرضا قزوه " از شاعران و نویسندگان مطرح کشور به اهمیت برگزاری اینگونه جشنواره‌ها و ارتقای شعر و شاعری در راستای ارزش‌های معنوی در جامعه تاکید کرد.

همچنین "محمد دهقان بنادکی" فرماندار مهریز یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و سردار سلیمانی را گرامی داشت و از همکاری بخش‌های مختلف در برگزاری جشنواره تشکر کرد.

شعر خوانی توسط شعرا، اجرای سرود به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین پخش کلیپ و تجلیل از شاعران از دیگر بخش‌های اصلی این جشنواره بود.

همچنین کارگاه نقد شعر آیینی جشنواره شعر منطقه‌ای «سرباز وطن» با حضور شعرای استان‌های یزد، کرمان، اصفهان، فارس و خراسان جنوبی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز برگزار شد.

در این کارگاه یک روزه که با استقبال خوب جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و علاقه‌مندان به حوزه ادبیات و شعر و شاعری مواجه شد، اشعار آیینی شاعران توسط " علیرضا قزوه" از شاعران و نویسندگان مطرح کشور مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

همچنین شاعران شرکت کننده در این کارگاه به طرح سوالات خود در حوزه شعر و شاعری به خصوص در بخش آیینی آن پرداختند که توسط قزوه مورد بررسی قرار گرفت و به دیدگاه شاعران مناطق مختلف کشور پاسخ داده شد و برگزاری اینگونه کارگاه‌ها در استان یزد مورد تاکید قرار گرفت.

در این جشنواره ۱۹۹ شعر از شاعران پنج استان به دبیرخانه ارسال که با انتخاب هیات داوران، در آیین اختتامیه از برگزیدگان قدردانی به عمل آمد.

در پایان اسامی نفرات برتر جشنواره منطقه‌ای شعر « سرباز وطن» معرفی و تجلیل شدند. ساجده تقی‌زاده با اثر به همسر حاج قاسم و همه همسران شهدا از استان شیراز، سید مهدی پور جعفری با اثر خاتم سلیمانی از میبد، زهرا شایق با اثر قصه تازه را خودت بنویس از استان یزد، فاطمه یزدانی با اثرای سکوت تو صدای شب از شهرستان خاتم و فهیمه مجیدی با اثر سردار دل‌ها از استان کرمان به عنوان برتر انتخاب شدند.

جشنواره کشوری شب شعر "سرباز وطن" در مهریز یزد برگزار شد

همچنین فائزه زرافشان با اثر چقدر خون جوان روی قتلگاه بریزد از استان یزد، ذریه طباطبایی با اثر پرستوهای عاشق، مرضیه ابویی با اثر وقتی میان برکه شب از شهرستان مهریز، محمد رضا رستمی با اثر با سلاح صلح آمد تا جهانداری کند از یزد و فریبا قیومی‌زاده با اثر تقدیم به زینب سلیمانی از شهرستان ابرکوه به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب شدند.

زهرا دهقان با اثر ذکر یا فاطمه نجوای سلیمانی هاست از یزد و مهرانه زارع بیدکی با اثر جانفدا از شهرستان مهریز نیز به عنوان نفرات برگزیده دانش‌آموزی این جشنواره بودند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha