۹۰ درصد اعضای جنبش انصاف پاکستان توسط کمیته انتخابات رد صلاحیت شدند

تهران- ایرنا- کمیته انتخابات پاکستان، بیشتر اعضای حزب جنبش انصاف را برای شرکت در انتخابات پیش روی این کشور رد صلاحیت کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه داون پاکستان، اعضای ارشد جنبش انصاف پاکستان (تحریک انصاف پاکستان) و متحدانش از رقابت در مرحله اولیه انتخاباتی که قرار است در ۸ فوریه (۱۹ بهمن) برگزار شود، کنار گذاشته شده‌اند.

براساس این گزارش، تقریباً ۹۰ درصد نامزدهای این جنبش از سوی کمیته انتخابات پاکستان رد صلاحیت شدند.

نامزدهای حزب تحریک انصاف تا سوم ژانویه فرصت دارند تا برای اعتراض به حکم مربوطه به دادگاه استیناف مراجعه کنند و دادگاه های پاکستان می توانند تا دهم ژانویه حکم نهایی خود را صادر کنند.

بیشتر نامزدهایی که صلاحیت انتخاباتی آنها رد شده، متعلق به جنبش تحریک انصاف هستند که به دلیل دست داشتن در شورش های ۹ مه (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲)، کمیته انتخابات با قدرت صلاحیت آنان را رد کرده است.

عمران خان رییس سابق جنبش انصاف و نخست وزیر سابق و دستیار کلیدی او شاه محمود قریشی که همراه با برخی دیگر از اعضای حزب زندانی شده اند، در میان رد صلاحیت شدگان هستند.

غلام مرتضی، دستیار کمیسر به داون گفت: اسناد نامزدی عمران خان برای شرکت در انتخابات به دلیل محکومیت وی در پرونده توشاخانه و برخی حق الزحمه های قابل پرداخت توسط وی رد شده است.

صلاحیت عمران خان نیز از لاهور به دلیل محکومیت و رد صلاحیت او رد شد.

به جز شاه محمود قریشی، پسرش زین قریشی و دخترش مهر بانو قریشی نیز در تایید صلاحیت ناکام ماندند.

پرویز الهی وزیر سابق پنجاب، همسرش قیصره بی بی و پسرش مونیس الهی نیز رد صلاحیت شدند.

بر اساس گزارش ها، اوراق تمام نامزدهای حزب جنبش انصاف در میانوالی رد شد.

آماره نیازی، رهبر جناح زنان حزب جنبش انصاف که برای مدت کوتاهی در مقابل دفتر حزب جمهوری خواه بازداشت شد نیز رد صلاحیت شده است.

صلاحیت جمشید اقبال چیما و همسرش مسارت جمشید چیما و جمیل اصغر بهاتی نیز از لاهور رد صلاحیت شدند.

در سیالکوت، نامزدی ریحانه امتیاز دار، مادر رهبر حزب جنبش انصاف و پسرش عثمان دار، و عروسش آروبا دار نیز رد شد.

فواد چودری و هیبا فواد، زلفی بخاری، علی عسجد ملحی، رای حسن نواز و ایجاز چودری نیز رد صلاحیت شدند.

با این حال، برخی از مقامات رده پایین جبنش انصاف تایید صلاحیت شدند.

با این حال شهباز شریف، بلاول بوتو زرداری، مریم نواز، سوپرمو نواز شریف، ازهر صدیق، و خواجه سعد رفیق، از احزاب مردم و مسلم لیگ شاخه نواز تایید صلاحیت شدند.

منابع آگاه به داون گفتند:صلاحیت بیشتر نامزدها به دلیل عدم پرداخت هزینه‌های آب و برق و سایر قبوض که برای مدت طولانی پرداخت نکرده‌اند رد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha