فیلم| تفاهم نامه ۵۰ هزار میلیارد ریالی توسعه آبزی پروری شیلات با بنیاد برکت

ساری- ایرنا- رییس سازمان شیلات ایران از تفاهم نامه ۵۰ هزار میلیارد ریالی توسعه آبزی پروری با بنیاد برکت خبر و گفت : پرورش ماهی در قفس دریایی محور تنوع و گسترش آبزی پروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسین حسینی روز پنجشنبه در حاشیه آیین ماهی دار شدن ۱۲ قفس دریایی در سواحل لاریم شهرستان جویبار استان مازندران به خبرنگار ایرنا افزود: از۶ میلیون تولید ماهی در قفس، تولید یک میلیون تن در آب دریای خزر برنامه ریزی شده است.

وی با ذکر این نکته که گونه بومی دریای خزر به خصوص پرورش ماهی آزاد ورد اهتمام است، ادامه داد: به ازای هر قفس دریایی که طرفیت ۳۰ تا ۵۰ تن ماهی را دارد ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود.

رییس سازمان شیلات ایران گفت: قانون سخت و زیان آور شغل صیادان شمال کشور پس از ۲۵ سال تاخیر در مسیر اقدام عملی قرار گرفت.

حسینی بیان داشت: از آنجایی که نوع بیمه آنان مربوط به سخت و زیان آور بودن شغلشان نیست و باید به مدت ۳۰ سال سابقه اشتغال و بیمه ای داشته باشند، این وضعیت آنان را پیر و فرسوده کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان دولت سیزدهم این خواسته صیادان شمال محقق شود.

عملیات تزریق ماهی به ۱۲ قفس دریایی مازندران با ظرفیت ۴۵۰ تن امروز پنجشنبه با حضور رییس سازمان شیلات ایران و استاندار مازندران در محل شرکت تعاونی صیادی پره شهید قریشی جویبار شروع شد.

شیلات مازندران همسو با سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت و تولیدات محصولات اقتصاد دریا محور و اشتغالزایی، گام های جدی را برای توسعه پرورش ماهی در قفس های دریایی برداشته است.

بر اساس اعلام شیلات مازندران، امسال ۴۲ فرصت سرمایه گذاری شیلاتی در استان شناسایی شده که غالب این فرصت ها در بخش آبزی پروری بویژه پرورش ماهی در قفس های دریایی است.

پرورش ماهی در قفس روشی از آبزی پروری است که در آن ماهی در محیط های محصور ساخته دست بشر در آب نگهداری و پرورده می شود که سازمان شیلات ایران این طرح را در آب های دریایی جنوب و شمال و همچنین پشت سدها مورد حمایت جدی قرار می دهد.

پرورش ماهی در قفس در دریا با توجه به ساحل ۴۸۷ کیلومتری دریای خزر در حوزه استحفاظی مازندران یکی از ظرفیت ها مهم در تولید انواع گونه های ماهی مانند قزل آلا، سفید، آزاد، فیل ماهی، کفال و خاویاری در عمق پنج کیلومتری ساحل دریا به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha