۳ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85331658
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام صهیونیست: بدون حمایت آمریکا چیزی نیستیم/آزادی اسرا بدون توافق با حماس غیرممکن است

تهران-ایرنا- یک مقام پیشین صهیونیست تاکید کرد که آزادی اسرای صهیونیست بدون توافق با حماس غیر ممکن است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «یائیر گولان» معاون پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رادیوی این رژیم، اظهارات کابینه حاکم بر رژیم اسراییل را درباره اهداف جنگ علیه غزه غیرشفاف اعلام کرد و افزود: مساله این نیست که ما در باتلاق (جنگ غزه) گیر کرده ایم، بلکه مساله این است که سلسله مراتب سیاسی حاکم، اهداف جنگ را به طور روشن مشخص نمی کنند و اظهارنظرهای کلی مبنی بر اینکه «حماس را از بین می بریم»، کافی نیست و باید معلوم کنند بعد از حماس، قرار است چه اتفاقی بیافتد.

گولان درباره آزاد نشدن هیچ کدام از اسرای صهیونیست در عملیات نظامی، گفت که اگر هدف، آزادی اسرای صهیونیست است، باید شاهد یک اقدام عملی و پیشرفت در این زمینه باشیم، اما شاهد چنین چیزی نیستیم.

وی موضع نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اداره نشدن غزه توسط تشکیلات خودگردان فلسطین را نیز زیر سئوال برد و افزود: نتانیاهو دقیقا روشن کند که منظور از این موضع گیری چیست؟ اگر قرار نیست تشکیلات خودگردان، غزه را اداره کند، آیا اسرائیل می خواهد این کار را انجام دهد ؟

این عضو سابق کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی با اشاره به کشته یا زخمی شدن صدها نظامی این رژیم در جنگ علیه غزه ادامه داد که کابینه دقیقا توضیح دهد که بعد از این همه هزینه و تلفات، چه دستاوردی در حوزه نظامی داشته است.

گولان، هدف اعلامی کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی مبنی بر حذف حماس و آزادی گروگان ها را عملیاتی ندانست و اضافه کرد: رهبران باید صادقانه حرف بزنند. ما شاید بتوانیم در سال های آینده، پروژه از بین بردن حماس را محقق کنیم اما تحقق آن در هفته های آینده ممکن نیست.

وی، آزادی اسرای صهیونیست بدون توافق با حماس را ممکن ندانست و اظهار داشت که ما وعده های توخالی به صهیونیست ها می دهیم و واقعیت را به آنها نمی گوییم. ما حزب الله لبنان را نمی توانیم از بین ببریم و مجبوریم آوارگان صهیونیست را با وجود حزب الله، به شهرک های صهیونیست نشین در شمال برگردانیم.

ادامه جنگ با کابینه فعلی غیرممکن است 

این مقام صهیونیست، نترسیدن مقاومت فلسطین از شهادت و جراحت و ویرانی خانه ها را یادآور شد و گفت: حماس در حالی وارد جنگ شد که تبعات آن را می دانست.

گولان از اظهارات «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره ترور «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه انتقاد کرد و گفت: این اظهارات احمقانه و غیر ضروری بودند و در رابطه با حماس، کارکرد ندارند و اگر ما سر السنوار را هم روی نیزه کنیم، شکست (از مقاومت فلسطین در) هفت اکتبر را جبران نخواهد کرد.

وی افزود: اسرائیل بعد از شکست هفت اکتبر، ضعیف ظاهر شد و نشان داد که بدون حمایت آمریکا قادر به مقابله با دشمنانش نیست و این وضعیت، سال ها ما را دچار چالش خواهد کرد و نباید بیش از این خودمان را گول بزنیم و کماکان، تامین امنیت را اولویت قرار دهیم.

معاون پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین های اشغالی شد و گفت: ادامه جنگ با این کابینه که اهداف جنگ را شفاف نمی کند، ممکن نیست و این کار باید زودتر انجام شود.

به گزارش ایرنا، علاوه بر فاصله گرفتن متحدان ارتدکس نتانیاهو از وی، بسیاری از اعضای حزب لیکود که نگران تضعیف جایگاه این حزب در رژیم صهیونیستی هستند نیز خواهان برکناری وی از ریاست حزب شده اند تا بتوانند در انتخابات آینده، جایگاه بهتری نسبت به دیگر احزاب پیدا کنند.

«نیر برکات» وزیر کنونی اقتصاد از جمله افرادی است که برای رهبری حزب لیکود، پس از عزل نتانیاهو اعلام آمادگی کرده است.

احزاب مخالف نیز تلاش برای عزل نتانیاهو از نخست وزیری را تشدید کرده اند و «میراف کوهن» عضو کنست از حزب «یش‌عتید» نیز به نخست وزیر رژیم اسراییل حمله کرد و گفت که وقتی سیاست‌های نتانیاهو بی نتیجه می ماند و این رویکرد شکست خورده ادامه می یابد؛ وقتی نخست‌وزیر ثابت می کند که شایستگی داشتن این منصب را ندارد و فردی اشتباهی در مکان و زمانی اشتباهی است، باید فوراً از مقامش عزل شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha