هشدار لاپید درباره شکاف بین دستگاه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی

تهران-ایرنا- نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی درباره تداوم شکاف بین دستگاه امنیتی و نظام سیاسی این رژیم در طولانی‌مدت هشدار داد.

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا از رسانه های صهیونیستی، «یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اعتماد بین دستگاه امنیتی و نظام سیاسی (رژیم صهیونیستی) از بین رفته و این وضعیت نمی تواند برای طولانی مدت ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، اظهارات لاپید به تنش های گسترده بین سران رژیم صهیونیستی در چند ماه اخیر برمی گردد که حتی پیش از عملیات طوفان الاقصی، موجب نارآمی های گسترده در سرزمین های اشغالی شده بود.

از زمان روی کار آمدن کابینه «بنیامین نتانیاهو»، بخش زیادی از نظامیان و ذخیره ارتش و ماموران امنیتی رژیم صهیونیستی در اعتراض به سیاست های کابینه راست‌گرای حاکم بر رژیم صهیونیستی به معترضان پیوسته و اعلام کردند که از دستورات کابینه نتانیاهو تمرد خواهند کرد.

عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه، اختلاف بین سران رژیم صهیونیستی را تشدید کرده و کابینه، به ویژه شخص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر افراطی و ماموران امنیتی این رژیم را مسئول این شکست می دانند و ماموران امنیتی (شاباک) نیز کابینه را به بی اعتنایی به هشدارهای آنها متهم می کنند.

رهبر ائتلاف مخالفان در کنست در بخش دیگری از سخنانش به ناتوانی کابینه حاکم برای مدیریت جنگ علیه غزه اشاره کرد و افزود: جنگ (علیه غزه) در اواخر ژانویه وارد مرحله بعدی خواهد شد در حالی که ما هیچ گزینه خوبی (برای رسیدن به اهداف جنگ) نداریم.

در شرایطی که رهبران مقاومت همواره شهادت را آرزوی دیرینه خود اعلام کرده اند، این مقام صهیونیست، رهبران مقاومت فلسطین از جمله یحیی سنوار، اسماعیل هنیه و خالد مشعل را به ترور تهدید کرد.

به گزارش ایرنا، کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی پس از ۷۸ روز تجاوز به نوار غزه و کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان فلسطینی در این منطقه، به اهداف خود برای نابودی مقاومت فلسطین و آزادی اسرایش نرسیده است.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از ۴۸ روز جنایت در این منطقه، به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت، از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی صبح روز جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت و تاکنون بیش از ۲۰ هزار فلسطینی را شهید و بیش از ۵۳ هزار فلسطینی دیگر را زخمی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha