۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85329125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قزوین قطب تولید محصولات شوینده کشور است

۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۵
کد خبر: 85329125
قزوین قطب تولید محصولات شوینده کشور است

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: استان با دارا بودن ۸۷ واحد تولیدی در حوزه شوینده‌ها از نظر تولید به عنوان قطب نخست کشور و از نظر تعداد واحدها نیز در رتبه سوم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا صفاری روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی و بررسی فرصت ها و تهدیدهای صنعت شوینده استان قزوین ضمن بیان این مطلب افزود: این استان همچنین از لحاظ تعداد اشتغال در حوزه صنعت شوینده رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده و هفت هزار و ۶۵ نفر درون همین حوزه مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه صنایع شوینده قزوین رتبه نخست کشوری را در حوزه صادرات به دست آورده است، تصریح کرد: قزوین همچنین با حجم صادرات ۱۰۳ میلیون دلاری توانسته نقش مهمی در صادرات این محصولات به کشورهای خارجی ایفا کند.

صفاری ادامه داد: صنایع شوینده در استان قزوین با وجود ظرفیت و قابلیت‌های موجود همواره مورد توجه و حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی قرار داشته و ما نیز همواره تلاش کردیم تا در راستای توسعه بیش از پیش این واحدهای تولیدی گام اساسی برداریم.

این مسوول به راه اندازی خوشه صنعتی شوینده‌های استان قزوین در سال جاری اشاره کرد و گفت: فعالیت اعضای انجمن همگن شوینده، آرایشی و بهداشتی و بیش از ۴۰ واحد تولیدی فعال در حوزه صنعت شوینده استان که ۸۷ عضو این خوشه را تشکیل می‌دهند، ظرفیت بسیار مناسبی برای حرکت به سمت بازارهای خارجی است.

گفتنی است استان قزون با سه هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی، دارای یک شهر صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha