ساخت و ساز ۷۰۰ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی قزوین

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: عملیات ساخت و ساز ۷۰۰ طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی این استان در مرحله ساختمانی، نصب سوله، تجهیزات و ماشین‌آلات است.

رضا صفاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: از ۲ هزار و ۱۲۰ قرارداد منعقد شده در شرکت شهرک های صنعتی و نواحی استان با متقاضیان، در حال حاضر یک هزار پروانه بهره برداری اخذ کرده اند و ۷۰۰ واحد نیز در حال ساخت و ساز بوده و مابقی هم در مرحله تحصیص زمین و عقد قرارداد هستند.

وی ادامه داد: واحدهایی در حال ساخت و ساز نیز در مرحله دیوارکشی، اسکلت سازی، عملیات ساختمانی و نصب تجهیزات و ماشین‌آلات هستند که با بهره‌برداری این تعداد از واحدها زمینه شغلی برای ۲۵ هزار کارگر در سطح منطقه فراهم می شود و این در حالی است که هم اکنون نیز در حوزه اجرایی و ساخت و ساز این واحدها حدود ۲ هزار نفر مشغول به فعالیت می باشند.

صفاری خاطرنشان کرد: براساس دستورالعمل ضوابط ساخت و ساز، شرکت شهرک های صنعتی برای تسهیل در امر سرمایه گذاری و تشویق جهت سرعت بخشیدن به استقرار صنایع کوچک و متوسط در شهرک ها، با اعصای معافیت ها و مشوق های لازم، ظرفیت های زیادی را برای متقاضیان فراهم آورده است.

رییس هیات مدیره شهرک های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: طبق دستورالعمل بهره برداری از زمین، اعیانی و تاسیسات شهرک ها و نواحی صنعتی، واحدهای تولیدی که اقدام به بهره برداری پیش از موعد کنند، براساس زمان بندی اعلام شده مشمول مشوق های بخشودگی نیز خواهند شد.

صفاری تاکید کرد: با توجه به لزوم رعایت ضوابط ساخت و ساز واحدهای صنعتی و تولیدی و حفظ منابع ملی کشور، ضمن جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و غیرفنی، واحد صنعتی در صورت تخلف از همه تخفیف ها و مشوق ها محروم خواهند شد که این موضوع خود اهرم مناسبی برای کنترل ساخت و ساز در نواحی و شهرک های صنعتی استان قزوین است.

استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی، دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

حدود یک هزار واحد تولیدی بهره بردار در شهرک های صنعتی قزوین مستقر هستند و به همین تعداد نیز طرح تولیدی در شهرک های صنعتی استان در مراحل مختلف ساخت و ساز قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha