۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۷
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85326900
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان جنوبی به موقوفات جدید فرهنگی نیاز دارد

۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۷
کد خبر: 85326900
خراسان جنوبی به موقوفات جدید فرهنگی نیاز دارد

بیرجند - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی گفت: اکنون موقوفات با نیت فعالیت‌های فرهنگی برای تقویت دین مبین اسلام مورد نیاز جامعه است که خیرین و واقفان می‌توانند در این زمینه ورود کنند.

حجت‌الاسلام حسن رحیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون در استان نیاز به موقوفاتی با نیات فعالیت‌های قرآنی، کمک به محرومان و نیازمندان، اعیاد اهل بیت و ائمه اطهار(ع) هستیم.

وی ادامه داد: همچنین در برخی مناطق استان عده‌ای از دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب از وضعیت مالی مناسبی برای ادامه تحصیل برخوردار نیستند که در این زمینه نیاز به مساعدت خیران و واقفان داریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی افزود: از طرفی بسیاری از افراد به دلیل داشتن بیماری‌های صعب‌العلاج قادر به تامین هزینه‌های درمان خود نیستند لذا خیران و واقفان می‌توانند موقوفات با نیت درمانی را در اولویت قرار دهند.

وی اظهار کرد: در مجموع ۹۶ موقوفه در استان در خصوص تعزیه‌داری و روضه‌خوانی حضرت فاطمه زهرا(س) ثبت شده است.

حجت‌الاسلام رحیمی افزود: از این تعداد ۷۴ مورد شامل ۵۹ متصرفی(تحت تولیت اوقاف) و ۱۵غیرمتصرفی (دارای متولی) در زمینه تعزیه‌داری و ۲۲ مورد شامل ۹ متصرفی و ۱۳ غیرمتصرفی در زمینه روضه‌خوانی حضرت زهرا(س) بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین موقوفات مربوط به شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس و قاینات است، تصریح کرد: در خراسان جنوبی ۱۰ هزار و ۳۲۸ موقوفه به ثبت رسیده است و ۲۲ هزار و ۷۹۸ رقبه وجود دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی بیان کرد: در ایام دهه فاطمیه ۲۴ مبلغ بومی و غیربومی در قالب سوگواره یاس نبوی در ۵۰ بقعه مبارکه استان حضور پیدا کردند، همچنین مردم به صورت پیاده به سمت بقاع حرکت کردند و در پایان مراسم توسط خیران اطعام شدند.

وی عنوان کرد: احداث اماکن عمومی و پروژه‌های عام‌المنفعه مانند درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مساجد و مدارس نیاز به ورود خیرین دارد لذا انتظار داریم واقفان و خیران در نیات خود دست متولی را باز بگذارند تا درآمدها در موارد مورد نیاز هزینه شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha