۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85080757
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۴ موقوفه خراسان جنوبی مربوط به اطعام و افطار است

۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲
کد خبر: 85080757
۱۳۴ موقوفه خراسان جنوبی مربوط به اطعام و افطار است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۱۷۹ موقوفه رمضانی در خراسان جنوبی ثبت شده که از این تعداد ۱۳۴ موقوفه مربوط به اطعام و افطار است.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین از مجموع موقوفات رمضانی در این استان ۳۲ موقوفه قرآنی و ۱۳ موقوفه مربوط به تعزیه‌داری در ماه رمضان از محل نیات واقفان است.

وی گفت: قدیمی‌ترین موقوفه ماه رمضان در فردوس به نام مدرسه حبیبیه است که یکی از نیات آن اطعام و افطار بوده و ۵۳۳ سال قدمت دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: فروس با ۵۰ موقوفه، طبس ۳۸ موقوفه و قاینات ۳۲ موقوفه بیشترین تعداد موقوفات رمضانی را در استان دارند.

وی افزود: اکنون ۲۸ بقعه متبرکه استان میزبان برگزاری آیین‌های ویژه احیای شب‌های قدر ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور گفت: مراسم احیای شب‌های ۱۹ و ۲۱ ماه رمضان در ۲۸ بقعه متبرکه استان با قرائت دعای جوشن کبیر، زیارت عاشورا، سخنرانی، مداحی و قرآن به سر گذاشتن برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت شب‌های قدر اظهار داشت: لیالی قدر فرصتی طلایی برای خودسازی و تقرب به درگاه الهی است که خداوند متعال به انسان‌ها هدیه داده و در قرآن کریم، شب قدر، بهتر از هزار ماه خوانده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همچنین در هشت بقعه متبرکه استان توزیع افطاری و هفت بقعه، توزیع سحری از محل نیات واقفان و کمک‌های خیرین در حال انجام است.

وی از آمادگی برخی بقاع متبرکه استان برای برگزاری نماز عید فطر خبر داد و افزود: شهرهای طبس، قاین، نهبندان و سرایان آماده برگزاری نماز عید سعید فطر هستند.

۱۰ هزار و ۲۶۳ موقوفه شامل ۲۲ هزار رقبه در استان خراسان جنوبی وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha