۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۷
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85326900
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان جنوبی به موقوفات جدید فرهنگی نیاز دارد

۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۷
کد خبر: 85326900
خراسان جنوبی به موقوفات جدید فرهنگی نیاز دارد

بیرجند - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی گفت: اکنون موقوفات با نیت فعالیت‌های فرهنگی برای تقویت دین مبین اسلام مورد نیاز جامعه است که خیرین و واقفان می‌توانند در این زمینه ورود کنند.

حجت‌الاسلام حسن رحیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون در استان نیاز به موقوفاتی با نیات فعالیت‌های قرآنی، کمک به محرومان و نیازمندان، اعیاد اهل بیت و ائمه اطهار(ع) هستیم.

وی ادامه داد: همچنین در برخی مناطق استان عده‌ای از دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب از وضعیت مالی مناسبی برای ادامه تحصیل برخوردار نیستند که در این زمینه نیاز به مساعدت خیران و واقفان داریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی افزود: از طرفی بسیاری از افراد به دلیل داشتن بیماری‌های صعب‌العلاج قادر به تامین هزینه‌های درمان خود نیستند لذا خیران و واقفان می‌توانند موقوفات با نیت درمانی را در اولویت قرار دهند.

وی اظهار کرد: در مجموع ۹۶ موقوفه در استان در خصوص تعزیه‌داری و روضه‌خوانی حضرت فاطمه زهرا(س) ثبت شده است.

حجت‌الاسلام رحیمی افزود: از این تعداد ۷۴ مورد شامل ۵۹ متصرفی(تحت تولیت اوقاف) و ۱۵غیرمتصرفی (دارای متولی) در زمینه تعزیه‌داری و ۲۲ مورد شامل ۹ متصرفی و ۱۳ غیرمتصرفی در زمینه روضه‌خوانی حضرت زهرا(س) بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین موقوفات مربوط به شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس و قاینات است، تصریح کرد: در خراسان جنوبی ۱۰ هزار و ۳۲۸ موقوفه به ثبت رسیده است و ۲۲ هزار و ۷۹۸ رقبه وجود دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی بیان کرد: در ایام دهه فاطمیه ۲۴ مبلغ بومی و غیربومی در قالب سوگواره یاس نبوی در ۵۰ بقعه مبارکه استان حضور پیدا کردند، همچنین مردم به صورت پیاده به سمت بقاع حرکت کردند و در پایان مراسم توسط خیران اطعام شدند.

وی عنوان کرد: احداث اماکن عمومی و پروژه‌های عام‌المنفعه مانند درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مساجد و مدارس نیاز به ورود خیرین دارد لذا انتظار داریم واقفان و خیران در نیات خود دست متولی را باز بگذارند تا درآمدها در موارد مورد نیاز هزینه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha