۲۶ دی ۱۴۰۲، ۸:۲۲
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85355120
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۸ وقف جدید در خراسان جنوبی ثبت شد

۲۶ دی ۱۴۰۲، ۸:۲۲
کد خبر: 85355120
۴۸ وقف جدید در خراسان جنوبی ثبت شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۴۸ وقف جدید در ۹ ماه امسال به ارزش ۲۰۳ میلیارد ریال در این استان به ثبت رسید.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین موقوفات ثبت شده با ۱۲ مورد مربوط به شهرستان بیرجند است.

وی گفت: همچنین امسال به ترتیب در نهبندان ۹ موقوفه، زیرکوه هشت، طبس ۶، سربیشه پنج، قاینات سه، فردوس و خوسف ۲ و بشرویه یک موقوفه به ثبت رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار کرد: بزرگترین موقوفه به لحاظ ارزش ریالی موقوفه محمدرضا رخ افروز یک باب منزل مسکونی و یک باب مغازه در شهر طبس به ارزش حدود ۲۵ میلیارد ریال و با نیت هزینه‌های حوزه‌های علمیه برادران و خواهران و مسجد جامع است.

وی افزود: بیشتر موقوفات با نیت امور خیر و عام المنفعه عزاداری ائمه به خصوص امام حسین (ع)، اطعام عزاداران، هزینه جشن عید غدیر و هزینه میلاد ائمه بوده است.

بخشی‌پور گفت: احداث و هزینه‌های مساجد و حسینیه‌ها، کمک به افراد نیازمند، تامین دارو و درمان، تلاوت قرآن، محل اسکان زوج‌های جوان، نیازهای روز جامعه مانند تهیه جهیزیه، مسکن، جوانان، دارو و درمان کمک به دانش آموزان و دانشجویان و علم و فناوری از دیگر نیات واقفان است.

وی عنوان کرد: خراسان جنوبی در حال حاضر دارای ۱۰ هزار و ۳۸۸ موقوفه و ۲۳ هزار و ۲۲۳ رقبه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha