۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85480844
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه عکس روایت تاریخ در بیرجند گشایش یافت

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۳
کد خبر: 85480844
نمایشگاه عکس روایت تاریخ در بیرجند گشایش یافت

بیرجند - ایرنا - نمایشگاه عکس روایت تاریخ به‌ مناسبت روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث‌ فرهنگی در باغ و عمارت تاریخی رحیم‌آباد بیرجند افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی روز شنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه عکس روایت تاریخ ۴۲ تابلو از عکس‌های برگزیده بخش معماری و میراث‌ فرهنگی دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وحید به‌فرنژاد بیان کرد: تاکنون ۲ دوره جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه دومین دوره این جشنواره خرداد ۱۴۰۲ با حضور ۷۵ عکاس مطرح کشوری و استانی برگزار شد ادامه داد: عکاسان ۲ روز در بیرجند و ۲ روز در قالب اردوهای جداگانه به ۱۰ شهرستان استان سفر کردند و در سه بخش جداگانه با هم به رقابت پرداختند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: خروجی جشنواره ۲ هزار و ۵۵۰ عکس با کیفیت بود که ۱۰۰ عکس توسط هیات داوران به عنوان عکس‌های برتر انتخاب شد.

نمایشگاه عکس روایت تاریخ در بیرجند گشایش یافت

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه عکس‌های برگزیده بخش معماری و میراث‌فرهنگی به نمایش گذاشته شده است عنوان کرد: این نمایشگاه از ۲۹ اردیبهشت ماه جاری تا چهارم خرداد در محل باغ و عمارت تاریخی رحیم‌آباد صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ پذیرای علاقه‌مندان است.

به‌فرنژاد گفت: شعارملی این هفته میراث‌فرهنگی، مشارکت مردمی و مسئولیت اجتماعی نام‌گذاری شده است تا سرلوحه برنامه‌ها و اقدامات ترویجی و معرفی در این هفته و سال پیش‌رو در حوزه میراث‌فرهنگی در کشور باشد.

وی افزود: امیدواریم با گسترش نقش مردم و توسعه مسئولیت اجتماعی با مشارکت تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مردمی در حفاظت از میراث‌فرهنگی قدم‌های محکمی برداشته شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز ۲۹ اردیبهشت روز موزه برای آموزش و پژوهش نام‌گذاری شده به همین ‌مناسبت بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن تاریخی استان رایگان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha