۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85326598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۳ میلیارد ریال جریمه تعزیراتی در خراسان جنوبی وصول شد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۳ میلیارد ریال جریمه تعزیراتی در استان وصول شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد اشرفی روز سه‌شنبه در کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار خراسان جنوبی اظهار کرد: دستگاه اجرایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت، اتاق اصناف، بسیج اصناف با محوریت تعزیرات حکومتی متولی نظارت در سطح بازار برای رسیدگی به پرونده‌ها و جرایم تعزیراتی هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به نظارت‌های انجام شده در سطح بازار، باید در مدل بازرسی‌ها تجدیدنظر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: هدف ما در بازرسی‌ها جریمه کردن مردم نیست بلکه خروجی نظارت‌ها باید رعایت سلامت و پایداری بازار و جلوگیری از گران‌فروشی باشد.

اشرفی با تاکید بر ضرورت ایجاد مرکز رصد و پایش بازرسی‌های سطح بازار در استان برای تحلیل تخصصی آمار و اطلاعات بیان کرد: با توجه به کمبود نیروهای نظارتی، نیاز است که طرح نظارتی مدون و منسجمی برای مواجهه با ایام و مناسبت‌های خاص تعریف شود.

وی بر تشدید نظارت‌ها بر بازار استان در آستانه شب یلدا تاکید کرد و افزود: نیاز است مکان‌هایی در راستای استمرار، همفکری و هم‌افزایی بازرسی‌ها ایجاد شود.

وی گفت: باید از ظرفیت سامانه ۱۲۴ بهتر از گذشته استفاده شود و مدل برخورد با پرونده‌های دارای تکرار تخلفات، متفاوت باشد و از حالت جریمه‌ای خارج و از ابزارهای مدیریتی دیگر استفاده شود.

اشرفی خاطر نشان کرد: در تامین اقلام اساسی برای ماه‌های پایان سال و ایام عید نوروز و ماه رمضان هیچ مشکلی وجود ندارد.

۸۳ میلیارد ریال جریمه تعزیراتی در خراسان جنوبی وصول شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی هم گفت: سازمان تعزیرات رسیدگی به پرونده‌ها در سه حوزه قاچاق کالا و ارز، کالا و خدمات و همچنین در حوزه بهداشت، درمان و دارو را برعهده دارد.

علی محدثی‌نیا با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ هزار و ۱۲۹ فقره پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی استان وارد شده است، افزود: تاکنون هشت هزار و ۸۶۹ پرونده تخلف رسیدگی شده و متهمان به پرداخت سه هزار و ۸۱۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.

وی افزود: برای پنج هزار و ۷۲ فقره اجرای احکام صورت گرفته که از این تعداد پنج هزار و ۱۲ فقره پرونده مختومه شده است.

محدثی‌نیا با اشاره به اینکه در سال جاری ۸۱ درصد جرائم پرونده‌های تخلف معادل هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال وصول و به خزانه دولت واریز شده است، بیان کرد: در سال جاری تعداد پرونده‌های حوزه کالا و خدمات هزار و ۶۳۲ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد کاهش داشته است.

وی از کاهش ۲۲ درصدی ورودی پرونده‌های بهداشت و درمان در سال جاری خبر داد و گفت: ورودی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در سال جاری نسبت به سال گذشته ۷۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان تخلفات مربوط به گران فروشی و نبود درج قیمت، ارائه نکردن فاکتور و عرضه خارج از شبکه بوده است.

محدثی‌نیا بیان کرد: طرح نظارتی شب یلدا از ۱۵ تا ۳۰ آذر ماه در ۲ شیفت صبح و بعدازظهر با حضور بازرسان سازمان صمت و جهاد کشاورزی و اتاق اصناف در حال برگزاری است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: در راستای حقوق مصرف‌کننده، طرح نظارتی شب یلدا از ۲۰ آذرماه آغاز شده و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد.

علی سرگلزایی با بیان اینکه در این طرح، در مبادی تامین کالا ورود داشته‌ایم تا کالاها به قیمت پایین‌تری به دست مردم برسد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰ بازرس در قالب ۱۵ تیم سطح بازار را نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به بازگشایی نمایشگاه شب یلدا از روز گذشته در بیرجند گفت: قیمت کالاهای عرضه‌شده در نمایشگاه شب یلدا، ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از قیمت بازار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha