۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۹
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85307418
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

زمانبندی مراسم‌ تشییع پیکر شهید مدافع حرم گلستان اعلام شد
استقبال از هشت شهید تازه تفحص شدهاز جمله شهید تولی در مشهد

گرگان- ایرنا- زمانبندی مراسم‌ استقبال، تشییع، وداع و تدفین شهید «غلامعلی تولی» اولین شهید مدافع حرم این استان که پیکرش بعد از ۱۱ سال به میهن بازگشت اعلام شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه نینوا گلستان، پیکر این شهید فردا جمعه دهم آذر ماه وارد استان خواهد شد.

بر اساس این گزارش آئین استقبال و وداع با پیکر این شهید در زادگاهش شهرستان گالیکش ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه روز جمعه در محل مصلی نماز جمعه برگزار خواهد شد و سپس پیکر شهید به مرکز استان منتقل می‌شود.

ساعت 18 روز جمعه مراسم استقبال و وداع مردم گرگان در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه نینوا برگزار خواهد شد و ساعت 8 صبح روز شنبه دانشجویان و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان در مجموعه فلسفی در ابتدای جاده شصت‌کلاته گرگان ضمن استقبال از پیکر این شهید با او وداع خواهند کرد.

زمانبندی مراسم‌ تشییع پیکر شهید مدافع حرم گلستان اعلام شد

همچنین در ساعت ۱۰ صبح روز شنبه مراسم استقبال و وداع با پیکر این شهید توسط کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار خواهد شد.

سپس پیکر این شهید به گنبدکاووس (شهرستان محل سکونت خانواده) منتقل خواهد شد که اولین مراسم در این شهرستان ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه شنبه یازدهم آذر ماه در محل دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان انجام می‌شود.

پیکر این شهید سپس عصر روز شنبه در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه برای استقبال و وداع به دانشکده فنی کوثر و سپس ساعت ۱۶ جهت برگزاری مراسم مشابه مردمی به گلزار شهدای گمنام گنبدکاووس منتقل خواهد شد.

همچنین مراسم متمرکز استقبال و وداع با پیکر شهید تولی همزمان با نماز مغرب و عشا روز شنبه در محل مصلی امام جعفر صادق (ع) گنبدکاووس برگزار می‌شود.

براساس این اطلاعیه، مراسم تشییع پیکر این شهید مدافع حرم روز یکشنبه دوازدهم آذر ماه از ساعت ۹ صبح از معراج شهدا گنبدکاووس حد فاصل بیمارستان طالقانی تا مسجد قائمیه این شهرستان برگزار و سپس برای تدفین به آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید این شهرستان منتقل خواهد شد.

مراسم تدفین هم ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه آتی برگزار می‌شود.

شهید مدافع حرم «غلامعلی تولی» نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان است که ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ به سوریه اعزام شد و پنج روز بعد به شهادت رسید.

شهید تولی اهل روستای یورت زینل از توابع بخش مرکزی گالیکش و ساکن شهرستان گنبدکاووس بود و در زمان شهادت ۴۵ سال داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha