۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85306593
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیکر شهید تولی پس از ۱۱ سال دوری، جمعه وارد گلستان می‌شود

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره سیاسی فرمانداری گنبدکاووس گفت: پیکر شهید «غلامعلی تولی» نخستین شهید مدافع حرم گلستان که از سال ۱۳۹۲ در سوریه مفقودالاثر شده بود، روز جمعه وارد استان شده و سپس یکشنبه آینده به خاک سپرده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حنیفه عصمتی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی تشییع پیکر شهید تولی در گنبدکاووس اظهارکرد: ملت ایران میزبان هشت شهید مدافع حرم از جمله شهید غلامعلی تولی از گلستان هستند که این شهید بعد از حدود ۱۱ سال به زادگاهش باز می‌گردد.

وی افزود: مراسم وداع با شهید تولی روز جمعه بعد از ورود به استان گلستان در شهرهای مختلف با حضور مردم مومن و انقلابی برگزار می‌شود.

رییس اداره سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گنبدکاووس ادامه داد: بعدازظهر شنبه در گلزار شهدای گمنام و بعد از آن در مصلی امام جعفر صادق(ع) این شهرستان شاهد برگزاری مراسم وداع با این شهید خواهیم بود.

عصمتی افزود: روز یکشنبه ساعت ۹ صبح مراسم تشییع پیکر شهید غلامعلی تولی از مقابل بیمارستان طالقانی تا مسجد قائمیه گنبدکاووس برگزار و در گلزار شهدای امام زاده یحیی بن زید(ع) خاکسپاری می‌شود و در ادامه در حسینیه عاشقان ولایت مراسم یادبود همراه با ختم قرآن برای این بزرگوار برگزار خواهد شد.

پیکر شهید تولی پس از ۱۱ سال دوری، جمعه وارد گلستان می‌شود

سرهنگ حسن کلاته فرمانده یگان زرهی ۶۰ عمار نیروی زمینی سپاه در گنبدکاووس هم در این نشست پاکدستی و تقوا و ارادت به حضرت فاطمه زهرا (س) را از مهمترین ویژگی‌های این شهید برشمرد و گفت: در مظلومیت شهدای مدافع حرم همان بس که در غربت برای اسلام جنگیدند و غریبانه به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام احمدرضا کریمی رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس هم، برپایی گروه سرود مدافعان حرم با هدف انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید همراه با اجرای پویش انشا، نقاشی و دل نوشته از این شهید در مدارس، ایستگاه صلواتی، دعوت از خانواده شهدا برای حضور در مراسم وداع و تشییع و قرائت خاطرات شهید توسط همرزمانش را به عنوان پیشنهاد برای استقبال بهتر از شهید تولی در نشست مطرح کرد.

به گزارش ایرنا، پیکر مطهر شهید غلامعلی تولی در کنار هفت شهید والامقام شناسایی شده دیگر برای طواف و زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) عازم مشهد مقدس شد و پس از طواف در ضریح مطهر امام هشتم توسط خادمان آن آستان مقدس راهی زادگاه خویش خواهند شد.

شهیدان علی آقا عبداللهی، مهدی ذاکر حسینی، الیاس چگینی، محمدرضا یعقوبی، سیدمصطفی صادقی، حسن اکبری و رضا عباسی، دیگر شهدای شناسایی شده جدید هستند.

شهید مدافع حرم «غلامعلی تولی» نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان است که ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ به سوریه اعزام شد و پنج روز بعد به شهادت رسید.

شهید تولی اهل روستای یورت زینل از توابع بخش مرکزی گالیکش و ساکن شهرستان گنبدکاووس بود و در زمان شهادت ۴۵ سال داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha