۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85491000
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تاخت ۱۸۱ اسب در هفته ششم کورس بهاره گنبدکاووس

۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۴
کد خبر: 85491000
تاخت ۱۸۱ اسب در هفته ششم کورس بهاره گنبدکاووس

گنبدکاووس- ایرنا- هفته ششم کورس اسبدوانی بهاره گنبدکاووس پس از یک هفته تعویق، پنجشنبه و جمعه هفته جاری (۱۰ و ۱۱ خرداد) با تاخت ۱۸۱ اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برای هفته ششم مسابقات اسبدوانی بهاره گنبدکاووس جایزه ۲۷ میلیارد و ۶۶۷ میلیون ریالی پیش بینی شده است‌.

رئیس هیات سوارکاری گنبدکاووس روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا بیان کرد: مسابقات این هفته در ۱۷ دور هزار و هزار و ۲۰۰ متری برگزار خواهد شد.

ذکریا فرامرزی افزود: روز نخست هفته ششم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس پنجشنبه ۱۰ خرداد با رقابت ۸۶ اسب در هشت کورس شامل چهار دور هزار متری و چهار دور هزار و ۲۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: کمیته برگزاری این مسابقات برای مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر روز نخست ۱۱ میلیارد و ۶۱۷ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

فرامرزی ادامه داد: روز دوم مسابقات هفته ششم کورس بهاره گنبدکاووس هم روز جمعه ۱۱ خرداد با رقابت ۹۵ اسب در ۹ کورس شامل چهار دور هزار متری و پنج دور هزار و ۲۰۰ متری برگزار خواهد شد.

به گفته رئیس هیات سوارکاری گنبدکاووس، جایزه نقدی پیش بینی شده برای مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر روز دوم هفته ششم ۱۶ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال است.

وی اضافه کرد: کورس بهاره گنبدکاووس در هفته هفتم به ایستگاه پایانی خواهد رسید.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha