۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85306441
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نقش دانشگاه در حل مسائل کشور سابقه طولانی دارد

بروجرد - ایرنا - رییس دانشگاه آیت الله بروجردی گفت: نقش دانشگاه در حل مسائل کشور سابقه طولانی دارد و این مهم نیز باید در استان لرستان به خصوص در حوزه صنعت و تولید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمدرضا مظاهری روز چهاشنبه در جلسه با رییس بنیاد نخبگان لرستان و مدیران مراکز تولیدی، صنعتی، فناور و دانش بنیان شهرستان بروجرد در دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) اظهار کرد: حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ لرستان توسط اعضای هیات علمی دانشگاه آیت الله بروجردی با ارائه راهکارهای علمی و عملی مورد بحث و رسیدگی قرار گرفته است.

وی افزود: در سال‌های اخیر به ویژه بعد از تاکید رهبر معظم انقلاب بر ارتباط با دانشگاه در راستای حل مشکلات کشور مورد توجه بیشتری قرار گرفته و دانشگاهیان، محققان و نخبگان ایرانی بیش از گذشته در میدان حل مسائل حضور یافتند و اعتماد به حوزه علم و تا حدودی مرجع شدن آن در جامعه افزایش یافته است.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) بیان کرد: اساتید و دانشجویان این واحد دانشگاهی تلاش می‌کنند ضمن افزایش ارتباط با صنایع مختلف، طرح‌ها و برنامه‌هایی را در راستای تحقق شعار دانشگاه مبنی براینکه دانشگاه باید فرصت آفرین و جامعه محور باشد، اجرا نماید.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه هفته پژوهش با حضور اساتید، دانشجویان، شرکت‌های تولیدی، خدماتی، صنعتی، فناور و دانش‌بنیان، در دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) برپا شده است، یادآور شد: در این نمایشگاه مشاوره و حل مشکلات شرکت خودروسازی فردا موتور توسط اعضای هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه و همچنین رفع عیوب ماشین آلات بافندگی نساجی بروجرد توسط اساتید گروه مهندسی برق و دانشکده فنی و مهندسی انجام شده است.

در نمایشگاه هفته پژوهش دانشگاه آیت الله بروجردی دانشکده ها دستاوردهای خود را در قالب دانشکده فنی و مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه ارائه می دهند همچنین در این هفته تعداد ۳۰ کارگاه و نشست تخصصی با حضور اساتید برگزار خواهد شد و از پژوهشگران برتر دانشگاه و صنعت، تقدیر می شود.

دانشگاه آیت‌الله بروجردی در سال ۸۵ تاسیس شد و هم اکنون بیش از ۱۰۰ نفر عضو هیات علمی، ۱۰۰ کارمند و بیش از پنج هزار و ۱۰۰ دانشجو دارد که از این تعداد چهار هزار و ۱۵۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۹۵۰ نفر هم در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha