۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85296778
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار هسته پژوهشی در دانشگاه آیت الله بروجردی فعال است

بروجرد - ایرنا - رییس دانشگاه آیت الله بروجردی گفت: چهار هسته پژوهشی با همکاری و همراهی دانشجویان با اعضای هیات علمی در دانشگاه آیت الله بروجردی فعال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمدرضا مظاهری روز دوشنبه در جلسه هیات رییسه دانشگاه که با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان برگزار شد، اظهار کرد: ما اساتید جوانی در هیات علمی داریم که جوایز ارزنده ای در حوزه های پژوهشی دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: جوان بودن اعضای هیات علمی دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) یکی از مزیت‌ها بوده که در پیشرفت دانشگاه بسیار تاثیر گذار است.

مظاهری در خصوص هسته های پژوهشی اضافه کرد: دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) جهت رفع مشکلات و معضلات گریبان گیر صنایع کوچک و بزرگ، مدیریت نهاد ها، سازمان های دولتی و غیر دولتی تصمیم به تاسیس هسته های پژوهشی گرفت است که در این راستا موفق به تاسیس چهار هسته پژوهشی شد.

وی ادامه داد: از جمله این هسته های پژوهشی شامل هسته پژوهشی زیست حسگر و زیست انرژی است که به منظور پاسخگویی هدفمند و متمرکز به نیازهای پژوهشی و با هدف کلی توسعه پژوهش و فناوری در زمینه‌(ها)ی نانومواد، بایوسنسور و انرژی و تحقق اهداف علمی و پژوهشی کشور در عرصه‌ موضوعات نانومواد، حسگرهای زیستی و انرژی های نوین با توجه به اسناد بالادستی تأسیس شده است.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی گفت: همچنین هسته پژوهشی انرژی و محیط زیست در راستای تحقق اهداف علمی پژوهشی کشور در عرصه موضوعات برق و انرژی تاسیس شده است.

مظاهری افزود: علاوه بر این هسته پژوهشی علوم داده زاگرس در راستای پاسخگویی هدفمند و متمرکز به نیاز های پژوهشی با هدف کلی توسعه پژوهش و فناوری در زمینه های داده کاوی و تحقق اهداف علمی و پژوهشی کشور در عرصه موضوعات کلان و روند فناورری های هوشمند و همگرا با رویکرد داده محور برای مطالعه و ارائه راه حل برای مسائل صنعت و جامعه تاسیس شده است.

وی گفت: علاوه بر این هسته پژوهشی فقه و حقوق خانواده در راستای پاسخگویی به نیاز های حقوقی خانواده ها تاسیس شده است.

سمانه حسن پور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان نیز در این جلسه ضمن تشکر از پیشرفت فعالیت های عمرانی در سطح دانشگاه گفت: در زمینه پیشبرد هر چه بهتر این پروژه ها همکاری لازم با دانشگاه به عمل خواهد آمد.

دانشگاه آیت‌الله بروجردی در سال ۸۵ تاسیس شد و هم اکنون بیش از ۱۰۰ نفر عضو هیات علمی، ۱۰۰ کارمند و بیش از پنج هزار و ۱۰۰ دانشجو دارد که از این تعداد چهار هزار و ۱۵۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۹۵۰ نفر هم در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha