۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۸:۰۳
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85307481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۵ طرح پژوهشی تقاضا محور در دانشگاه آیت الله بروجردی انجام شد

بروجرد - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آیت الله بروجردی با تاکید بر توجه جدی به قراردادهای پژوهشی تقاضا محور و کاربردی جامعه گفت: بر همین اساس ۷۵ طرح برون دانشگاهی انجام شده است.

محمد کشفی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: از بین ۷۷ طرح پژوهشی منعقد شده، تعداد ۷۵ طرح تمام شده و ۲ طرح نیز در حال انجام است.

وی گفت: دانشگاهها و پارک های علم و فناوری به عنوان مهمترین نهادهای علمی کشور، بار پاسخگویی به نیازهای جامعه را بر عهده دارند در همین راستا دانشگاه آیت الله بروجردی طی سالیان اخیر رفع نیازهای کاربردی و تقاضا محور جامعه و صنعت استان را از طریق اجرای قراردادهای پژوهشی و تحقیقاتی مورد توجه جدی قرار داده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آیت الله بروجردی افزود: بر همین اساس ۷۷ طرح برون دانشگاهی از سال ۱۳۹۴ تاکنون در نظر گرفته شده است که سهم دانشکده فنی و مهندسی ۱۸، علوم پایه ۱۰ و دانشکده علوم انسانی ۴۹ طرح پژوهشی می باشد.

کشفی با اشاره به راه اندازی گروه های پژوهشی در دانشگاه اظهار داشت: هدف از ایجاد این گروه ها، همکاری اعضای هیات علمی به منظور حل مسائل صنعتی، پژوهشی و علمی در بخش های فقه و حقوق خانواده، علوم داده زاگرس، انرژی و محیط زیست، زیست حسگر و انرژی است.

وی یادآور شد: پژوهش، فناوری و کارآفرینی از محورهای اصلی رشد و توسعه پایدار ، دارای اهمیت بسیار و تاثیر گذاری آن در تمدن کنونی و آینده بسیار روشن و بدیهی است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری در دانشگاه آیت الله بروجردی گفت: در این نمایشگاه ۱۵ شرکت تولیدی، صنعتی، خدماتی، فناور و دانش بنیان حضور دارند که فرصت مناسبی برای تبادل نظر و هم اندیشی جامعه علمی با جامعه صنعتی است که می تواند پیوند مناسبی برای ارائه خدمات بهتر و حل مشکلات و معضلات شهری و کشوری باشد.

کشفی ادامه داد: در نمایشگاه هفته پژوهش دانشگاه آیت الله بروجردی امسال علاوه بر حضور شرکت ها در سه دانشکده علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی نمایشگاه های مجزایی برپا شد که در آن دانشجویان، اساتید و پژوهشگران به ارائه دستاوردهای پژوهشی خود پرداختند.

وی یادآور شد: دانشگاه آیت الله بروجردی به عنوان دانشگاهی جامع و مردمی با چندین سال فعالیت دانشکده های علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی حدود ۱۰۰ عضو هیات علمی دارد که بیش از ۱۷ نفر آنها با مرتبه استادی و دانشیاری هستند همچنین بیش از پنج هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ۱۴ رشته مختلف دانشگاهی در حال تحصیل علم و پژوهش می باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha