۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 85323035
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وحدت حوزه و دانشگاه منجر به انسجام و اتحاد جهان اسلام می‌شود

بروجرد - ایرنا - امام جمعه بروجرد گفت: وحدت حوزه و دانشگاه منجر به انسجام و اتحاد مسلمانان و جهان اسلام می‌شود و دانشجویان و طلاب باید در این مسیر گام بردارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد با اشاره به شهادت آیت الله مفتح به دست منافقان کوردل افزود: منافقان گمان می‌کردند با شهادت افرادی همچون مفتح می‌توانند انقلاب را از مردم بگیرند.

وی اظهار کرد: خون‌های ریخته شده به رگ‌های جوانان ایرانی تزریق و درخت انقلاب تنومندتر از قبل شد و جوانان در راستای حراست از ارزش‌ها قد علم کردند و هزاران مفتح تربیت شد.

خطیب جمعه بروجرد بیان کرد: انتظار می‌رود بیش از گذشته تبادل اطلاعات میان دانشگاه و حوزه صورت گیرد و دانشجویان و طلاب با صمیمیت و وحدت بیشتر در کنار یکدیگر در راستای اهداف انقلاب گام بردارند.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: هرچه وحدت بین حوزه و دانشگاه بیشتر تقویت شود کشور و وحدت جهان اسلام بیش از گذشته تقویت خواهد شد.

وی ادامه داد: حضور طلاب در مدارس و اجرای برنامه‌های مختلف برای تقویت پایه‌های دینی نسل امروز بسیار اثربخش خواهد بود.

امام جمعه بروجرد با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) یادآور شد: آیین‌های سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) باید به گونه‌ای باشد که جوانان بیش از گذشته با ویژگی‌های شخصیتی و معنوی این بانوی بزرگ اسلام آشنا شوند.

حجت الاسلام حسینی گفت: جوانان و نوجوانان باید بیش از گذشته با ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا(س) و ائمه اطهار آشنا شوند و مراسم‌های ویژه سالروز شهادت این بانوی بزرگوار باید در همه مساجد و حسینیه‌ها پرشور برگزار شود.

وی اظهار کرد: نظارت و فعالیت قوای مقننه، مجریه و قضاییه باید برانتخاب مسوولان و مدیران دقیق باشد و انتظار می‌رود تا این سه قوه مدیرانی خوب کارآمد و کار بلد و با اخلاص را به کار گیرند تا بتوانند در راستای خدمت به مردم گام بردارند.

امام جمعه بروجرد با تاکید براینکه بسیاری از قوانین شفاف نیست و مجلس باید بررسی کند، بیان کرد: باید نظارت‌ها صحیح و درست باشد تا هر کس به راحتی نتواند اختلاس کرده و از مسیر صحیح خارج شود.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: از دستگاه‌های نظارتی به خصوص وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و اطلاعات نیروی انتظامی درخواست می شود تا نظارت‌ها را جدی‌تر بگیرند و دولتمردان نیز باید افرادی قوی، متعهد و کارآمد که دغدغه‌مند و دلسوز مردم هستند، را به کار گیرند.

وی افزود: اگر این اصول رعایت شود تخلف در نظام مقدس جمهوری اسلامی به کمترین حد خواهد رسید.

خطیب جمعه بروجرد با اشاره به مشکل کارخانجات نساجی بروجرد ادامه داد: باید به صورت جدی و صحیح مشکلات این واحد صنعتی که منجر به بیکاری کارگران شده پیگیری و ریشه یابی شود تا مانع از اخراج کارگران زحمتکش این واحد صنعتی شد.

حجت الاسلام حسینی از همه کارگران نساجی نیز درخواست می شود به گونه‌ای رفتار کنند که موجب سوء استفاده دشمنان نشود تا پیگیری‌ها برای حل مشکل به نتیجه برسد.

وی با تقدیر از زحمات شهرداری و شورای شهر بروجرد یادآور شد: شهرداری خدمات گسترده‌ای در بروجرد ارائه داده و بدون شک اگر شهرداری بروجرد در کشور اول نباشد جزو بهترین شهرداری‌ها خواهد بود.

امام جمعه بروجرد با اشاره به روز جهانی عاری از خشونت گفت: سردمداران قتل و جنایت در دنیا این شعار را سر می‌دهند، در حالی که رسوا شده‌اند.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: در حادثه بامداد امروز سیستان و بلوچستان ۱۲ نفر از عزیزان به شهادت رسیدند نیروی انتظامی در برابر سارقان و همه افراد به خوبی ایستاده و از نظام دفاع می کند که این مهم قابل تقدیر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha