۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85304240
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نابینایان قزوینی سالن اختصاصی برای تمرین می خواهند

قزوین - ایرنا - رییس هیات ورزش های نابینایان قزوین گفت: ورزشکاران ما با وجود عضویت در تیم های ملی و مدال آوری هنوز یک سالن تمرین اختصاصی برای خود در سطح استان ندارند.

حمید جهانبخش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلات بزرگ ورزش در استان نبودن زیرساخت های ورزشی برای رشته هایی خاص از جمله نابینایان است که همین مساله باعث شده تا هر هفته برای گرفتن سالن جهت تمرینات ورزشکاران خود با مشکل روبرو باشیم.

این قهرمان پیشکسوت پرس سینه کشور با اشاره به اینکه در دهه 70 با پیگیری های صورت گرفته و توافق و همکاری مسوولان قزوین با توجه به اینکه ورزش معلولان و جانبازان باهم و زیر نظر یک هیات بود، سالن اختصاصی برای این هیات در نظر گرفته شد اما پس از تفکیک این دو ورزش، سالن یاد شده به هیات جانبازان تعلق گرفت.

جهانبخش ادامه داد: با این وجود، هم اکنون تنها در هفته 6 جلسه از سالن شهید بابایی در اختیار ورزش نابینایان قرار می گیرد که حتی گاهی اوقات با کم لطفی مسوولان این سالن نیز روبرو می شویم چرا که برای برگزاری برخی مسابقات و بدون هماهنگی با ما در همان ساعت تمرینی، تمرینات ما را لغو می کنند.

به گفته وی، این در حالی است که هزینه ایاب و ذهاب و رفت و آمد ورزشکاران نابینا به محل تمرین بسیار بالا و پرهزینه بوده، هر چند مشکل تردد ورزشکاران خانم را هیات برعهده گرفته است.

وی با اشاره به قهرمانان ملی نابینای این استان، افزود: علیرضا قورچی بیگی، شطرنج باز نابینای قزوین که در بازی های پارآسیایی هانگژو صاحب یک مدال نقره و 2 مدال برنز شد، محمدمهدی زارعی و امیرمحمد بهرامی نیز از بازیکنان قزوینی حاضر در تیم ملی گلبال هستند.

این در حالی است که تیم گلبال نابینایان استان قزوین تاکنون 18 مرتبه عنوان های اول تا سوم کشور را کسب کرده اندو

جهانبخش با بیان این مساله که معلولیت، محدودیت نیست، اضافه کرد: متاسفانه برخی از مردم فکر می کنند فرد نابینا چون از نعمت بینایی محروم است، هیچ اراده و شوقی برای ادامه زندگی خود ندارد اما اراده و واقعیت زندگی نابینایان را به راحتی می توان در میادین ورزشی، به خصوص در رقابت های جهانی و المپیک مشاهده کرد که با چه شوق و اشتیاقی برای اهداف بلند زندگی خود مبارزه می کنند.

رییس هیات ورزش های نابینایان با اشاره به فعالیت هشت رشته ورزشی نابینایان در استان، اضافه کرد: ورزشکاران نابینای قزوینی در رشته های دو و میدانی، شنا، شطرنج و گلبال استعدادهای فراوانی دارند تا جایی که برای استعدادیابی رده های پایه با مدارس استثنایی و بهزیستی استان در ارتباط مستمر هستیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha