بزرگترین مجموعه ورزشی آموزش و پرورش کشور در اردبیل افتتاح شد

اردبیل- ایرنا- بزرگترین مجموعه ورزشی آموزش و پرورش کشور شامل هفت فضای روباز ورزشی روز چهارشنبه طی آیینی با حضور جمعی از مسئولان استانی در شهر اردبیل افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، استاندار اردبیل در آیین بهره برداری از این طرح ورزشی گفت: این طرح در مدت کمتر از سه ماه و در زمینی احداث شده که پیش از این در فهرست زمین‌های مازاد و قابل فروش قرار گرفته بود ولی با تهیه طرح اجرایی، این فضای معطل افتاده و بلااستفاده به یک مجموعه ورزشی تبدیل شد.

سیدحامد عاملی با اشاره به کمبود فضای آموزشی و ورزشی در استان اردبیل افزود: کمبود در فضای ورزشی مراکز تعلیم و تربیت استان تا حدودی جبران شده ولی کمبود در فضای آموزشی همچنان وجود دارد.

وی کمبود ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل را خسران بزرگی برای بخش تعلیم و تربیت این منطقه عنوان کرد و ادامه داد: استان اردبیل در حوزه ورزشی توانمندی بالایی دارد ولی هم در ساماندهی نیروی انسانی و هم در ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در این استان، طی دو دهه اخیر غفلت زیادی شده است.

بزرگترین مجموعه ورزشی آموزش و پرورش کشور در اردبیل افتتاح شد

استاندار اردبیل همچنین بر ایجاد هنرستان تربیت‌بدنی در داخل همین مجموعه افتتاح شده امروز تاکید و اضافه کرد: باید دانش‌آموزان مستعد در امور ورزشی را برای تحصیل در این هنرستان هدایت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این آیین با اشاره به این که سازمان تعلیم و تربیت استان تا ۲ سال قبل حتی یک متر مربع فضای ورزشی با چمن مصنوعی نداشت، گفت: طی دوره خدمت دولت سیزدهم ۲۶ باب فضای ورزشی مجهز به چمن مصنوعی با صرف ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در مناطق مختلف استان احداث شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

کلام الله صفری از خرید چمن مصنوعی برای ۱۵ باب فضای ورزشی دیگر در استان خبر داد و افزود: در مدت ۲ سال گذشته ۲۳ باب کلاس درس تربیت بدنی نیز با صرف ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سطح استان دایر، تجهیز و فعال شده است.

وی بیان کرد: در مدت دو سال گذشته، پنج باب سالن ورزشی نیمه کاره آموزش و پرورش در استان با صرف ۷۰ میلیارد ریال و هشت باب سالن چند منظوره ورزشی با صرف ۴۰۰ میلیارد ریال تکمیل شده و به بهره برداری رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل توسعه اتاق سلامت بهداشت را از امور مورد توجه سازمان تعلیم و تربیت استان اعلام کرد و گفت: در این زمینه ۲۵ اتاق سلامت با صرف سه میلیارد ریال طی ۲ سال گذشته تجهیز و بهره برداری شد.

وی تجهیز و تعمیر پنج باب سالن ورزشی با صرف ۵۰ میلیارد ریال اعتبار و نیز میزبانی از المپیاد ورزشی کشوری به همراه کسب ۱۵ عنوان قهرمانی کشوری را از جمله دستاوردهای جامعه ورزش آموزش و پرورش استان اردبیل در یک سال گذشته ذکر کرد.

صفری همچنین اظهار کرد: تا دو سال پیش سرانه فضای ورزش دانش آموزی استان اردبیل ۲۰ سانتیمتر مربع بود که با اقدامات انجام شده، مجموع سرانه ورزشی استان هم اکنون به ۵۲ سانتی متر مربع رسیده و تلاش در این عرصه همچنان ادامه دارد.

بزرگترین مجموعه ورزشی آموزش و پرورش کشور در اردبیل افتتاح شد

به گزارش ایرنا، بزرگترین مجموعه ورزشی آموزش و پرورش کشور شامل هفت فضای روباز ورزشی با صرف ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرک شهید رجایی اردبیل احداث شده است.

یک باب زمین فوتبال به متراژ ۹ هزار مترمربع، دو باب زمین مینی فوتبال به مساحت ۲ هزار متر مربع، یک باب زمین کف پوش روباز برای گل کوچک به مساحت ۳۵۰ متر مربع، یک باب زمین والیبال ساحلی به مساحت ۳۰۰ متر مربع، تعمیر و بازسازی پیست دو و میدانی به مساحت سه هزار متر مربع و نیز بازسازی، رنگ آمیزی و زیباسازی محوطه داخلی و بیرونی از جمله امکانات ایجاد شده در این مجموعه ورزشی محسوب می شود.

احداث سالن ورزشی ۲ هزار نفری، احداث خوابگاه ۵۰۰ نفری، احداث هنرستان تربیت بدنی، آسفالت محوطه به متراژ چهار هزار متر مربع، احداث تالار و غذاخوری با متراژ ۱۵۰۰ متر مربع و احداث ۱۴ باب مغازه در محدوده کنار خیابان از جمله اقدامات پیش بینی شده برای فاز دوم این طرح ورزشی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha