۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85283694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰ خانه ورزش روستایی در استان اردبیل فعال است

۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵
کد خبر: 85283694
۹۰ خانه ورزش روستایی در استان اردبیل فعال است

اردبیل - ایرنا - رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اردبیل از تجهیز، راه‌اندازی و فعالیت ۹۰ خانه ورزش روستایی در مناطق مختلف این استان خبر داد.

علی تقی‌زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه تجهیز و فعال کردن خانه‌های ورزش روستایی یکی از اولویت‌های متولیان ورزش استان است، افزود: این خانه‌های روستایی در نقاط مختلف استان با بهره مندی از فضای مازاد و بدون استفاده اداری سازمان، ارگان ها و نهادها راه اندازی و فعال شده‌اند.

وی با بیان اینکه خانه‌های ورزش روستایی با توجه به طرح آمایش سرزمینی به تناسب ظرفیت و استعداد جوانان روستایی تجهیز و راه اندازی می‌شود، گفت: این خانه‌ها به تجهیزات روز مجهز می‌شوند تا اهالی روستا، جوانان و بانوان روستایی به امکانات ورزشی دسترسی داشته باشند.

رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اردبیل اضافه کرد: خانه‌های ورزش روستایی استان با وسایلی مانند میز فوتبال دستی، تنیس روی میز، صفحه دارت و شطرنج و تور ، توپ و میله والیبال تجهیز شده اند.

تقی‌زاده با اشاره به راه اندازی و ایجاد خانه‌های ورزش در سایر روستاهای استان، ادامه داد: با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت ورزش و جوانان و اعتبارات در نظر گرفته شده تلاش می‌شود تا پایان سال جاری با راه‌اندازی و ایجاد خانه‌های ورزش در تعدادی از روستاهای استان به تمامی تعهدات خود در این زمینه عمل کنیم.

وی توسعه و فراگیر کردن ورزش همگانی در جامعه، ترویج ورزش در میان نوجوانان و جوانان ساکن روستاها و تحقق مطالبات ورزشکاران در روستاها را از جمله اهداف ایجاد و راه‌اندازی خانه ورزش روستایی عنوان کرد.

رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اردبیل گفت: ایجاد فضای مناسب ورزشی در روستاها و حاشیه شهرها علاوه بر غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، باعث کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش شور و نشاط اجتماعی می شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در یک هزار و ۵۵۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و ۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

تاکنون ۸۷۳ دهیاری در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان راه‌اندازی شده که ۴۰۷ هزار و ۴۹۵ نفر جمعیت روستایی را پوشش می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha