شهرداری تهران مخالف فعالیت مشاغل متحرک نیست/ ون کافه‌ها مجوز بگیرند
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری به هیچ عنوان مخالف فعالیت مشاغل متحرک همچون ون کافه‌ها و وانت‌بارها نیست، گفت: سیاست اصلی ما نظام‌مند کردن این گونه مشاغل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید بیگی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: از صاحبان ون کافه‌ها برای دریافت مجوز فعالیت دعوت کرده‌ایم تا با ارایه تسهیلات و مشوق‌های لازم به آنها، تلاش می‌کنیم فعالیت این مشاغل در مکان مناسب بدون ایجاد مزاحمت‌هایی از جمله ایجاد ترافیک باشد.

۲۰۰ ون کافه شناسایی شد

وی با اشاره به شناسایی بیش از ۲۰۰ ون کافه در شهر تهران، افزود: امروز ۳۸ ون پارک دارای مجوز هستند البته مجوزها برای آنها برای مدت سه ماه صادر می‌شود و هزینه آن متر مربعی ۱۰ هزار تومان برای هر روز فعالیت است.

بیگی در خصوص ساماندهی مشاغل در بازار سنتی تهران نیز با بیان اینکه در بازار سه موضوع تولید، توزیع و عرضه کالا مطرح است، گفت: بازار تهران ظرفیت تولید کالا ندارد ولی امروز شاهدیم املاک مسکونی اطراف بازار به کارگاه تولیدی تبدیل شده‌اند که مشکلاتی را به همراه داشته است.

شهرداری تهران مخالف فعالیت مشاغل متحرک نیست/ ون کافه‌ها مجوز بگیرند

انتقال کارگاه‌های تولیدی کفش و پوشاک به شهرک صنعتی

وی اضافه کرد: در تفاهمنامه با مدیریت شهرک‌های صنعتی برای تعیین زمین مناسب جهت ایجاد کارگاه فعالیت تولیدکنندکان از جمله صنف کفش دست دوز و پوشاک اقدامات خوبی انجام شده که مشارکت ذینفعان در این زمینه ضروری است.

شهرداری تهران مخالف فعالیت مشاغل متحرک نیست/ ون کافه‌ها مجوز بگیرند

شناسایی ۲ هزار و ۳۰۰ وانت بار میوه فروش سیار

بیگی درخصوص فعالیت وانتی‌های میوه فروش در سطح شهر با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ وانت فروشنده در شهر شناسایی شده‌اند، ادامه داد: ۹۰۰ وانت بار، مزاحم تشخیص داده شده که با هماهنگی پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تاکید کرد: تلاش می‌کنیم زمین‌های خالی مناسب در سطح شهر را برای فعالیت میوه فروشان وانتی سیار اختصاص دهیم.

شهرداری تهران مخالف فعالیت مشاغل متحرک نیست/ ون کافه‌ها مجوز بگیرند

انتقال دست فروشان خیابان اصلی تهران به مکان مناسب

بیگی درخصوص وضعیت فعالیت دستفروشان در خیابان‌های شهر با تاکید بر ضرورت ساماندهی آنها گفت: این موضوع در دست بررسی و اقدام است البته در یکی از خیابان‌های اصلی و پرتردد شهر با تعیین زمین خالی مناسب، دستفروشان به زودی به مکان مناسب منتقل و فعالیت شغلی آنها نظام‌مند خواهد شد.

ساخت ۷ جایگاه سوخت کوچک مقیاس پیشرفت ۷۰ درصدی داشته است

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با اشاره به کمبود پمپ بنزین در پایتخت و هماهنگی های انجام شده با شرکت پخش فرآورده های نفتی در زمینه ساخت جایگاه های سوخت کوچک مقیاس در سطح شهر تهران، گفت: مصوبه شورای شهر ساخت ۱۱۰ جایگاه کوچک مقیاس را برای ما تکلیف کرده است که کار ساخت ۷ جایگاه کوچک مقیاس در مناطق مختلف تهران ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا دو ماه آینده تکمیل و به بهره برداری برسد. مجوز ساخت ۵ جایگاه دیگر نیز دریافت شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha