بازطراحی ون‌کافه‌های خیابان سی تیر پس از گذشت بیش از ۱۰ سال

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران از بازطراحی غرف و ون‌کافه‌های خیابان سی تیر پس از گذشت بیش از ۱۰ سال خبر داد و گفت: در این بازطراحی به موضوعات مختلفی از جمله شرایط حضور خانواده‌ها و تردد مناسب خودروها در این مسیر توجه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید بیگی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به برخی از مشکلاتی که در این محدوده وجود دارد به همین جهت بازطراحی این غرف خیابان سی تیر در دستور کار قرار گرفته و بنا داریم در یک طرح قابل قبول شرایط مناسبی را جهت حضور خانواده‌ها و همچنین تردد مطلوب خودروها در خیابان سی تیر ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بازطراحی سی تیر و ایجاد غرف به موضوعات مختلفی از جمله بهداشت توجه ویژه‌ای شده است، افزود: در حال حاضر فضای خوبی در غرف وجود ندارد و به همین جهت موضوع بازطراحی در دستور کار قرار گرفته است.

بیگی با اشاره به تدبیر شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران جهت ایجاد غرفه‌های کتاب در گذرگاه‌های گردشگری نیز گفت: این موضوع در دستور کار ما قرار گرفته است و بنا بر یک برنامه ریزی انجام شده بنا داریم این مسئله را به صورت جدی پیگیری کنیم.

وی از برنامه‌ریزی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران جهت راه‌اندازی جمعه بازار کتاب نیز خبر داد و گفت: این موضوع از برنامه‌هایی است که در دستور کار شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران قرار دارد.

مدیرعامل ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به موضوع توسعه بازارهای محلی نیز گفت: پیش از آغاز این دوره از مدیریت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تعداد بازارهای محلی ۳۸ بازار بود که هم‌اکنون تعداد آنها به بالغ بر ۶۰ بازار رسیده است.

ساماندهی فعالیت بازار پرندگان در سطح شهر تهران
وی با اشاره به فعالیت بازار پرندگان در سطح شهر تهران افزود: در دهه ۸۰ به واسطه بروز آنفولانزای مرغی پرنده‌فروشی از خیابان مولوی و اطراف آن جمع‌آوری شد و مکان جدیدی در منطقه ۱۹ برای فعالیت این مسئله اتخاذ شد.

بیگی ادامه داد: در مجاورت این بازار برخی از افراد سودجو نیز اقدام به خرید و فروش سگ‌های خانگی می‌کنند که این موضوع مورد انتقاد ما بوده و تلاش خواهیم کرد با همکاری و مشارکت دستگاه‌ها با این موارد برخورد کنیم.

وی به استقرار نماینده محیط زیست در بازار فروش پرندگان اشاره کرد و افزود: علاوه بر نماینده محیط زیست، دامپزشک نیز در این محل مستقر است و تمام فرایندهای خرید و فروش با دقت نظر رصد می‌شود و چنانچه غرف در این مجموعه اقدام به خرید و فروش گونه‌های در معرض انقراض و غیرقانونی کنند با آنها برخورد می‌شود به عنوان مثال هفته گذشته غرفه‌ای تحت عنوان غرفه ۸۸ با گزارش محیط زیست مبنی بر فروش غیرمجاز گونه‌های غیرمجاز تعطیل شد.

ساماندهی دستفروشان از توان شهرداری تهران خارج است
ساماندهی دستفروشان و بساط گستران از توان شهرداری خارج است و باید سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی بر تکالیفشان عمل کنند. یکی از اهداف مهم مدیریت شهری ساماندهی دستفروشان و بساط گستران است که در برخی نقاط از جمله چهارراه ولیعصر (عج) در روزهای پایانی سال این کار انجام شد.

وی افزود: در سال های گذشته گره سنگین ترافیک در چهارراه ولیعصر (عج) بدلیل فعالیت دستفروشان ایجاد می شد که امسال این موضوع ساماندهی شد و تا آخرین ساعات پایانی سال این منطقه بسته نشد.

بیگی خاطرنشان کرد: در سایر مناطق نیز آمادگی داریم زمین و جایگاه مورد نیاز در اختیار دستفروشان قرار بگیرد تا شاهد بی نظمی ترافیکی نباشیم اما خود دستفروشان از این طرح شهرداری استقبال نمی کنند.

وی تاکید کرد: برای ساماندهی دستفروشان در گام نخست باید این افراد شناسایی و در سامانه ای اطلاعات و مشخصات دستفروشان شناسایی و در گام بعدی صدور مجوز توسط شهرداری در مکان تعیین شده اقدام شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در خصوص فعالیت وانت باری ها نیز گفت: بیشتر این افراد در مکان های غیرمجاز و برخی نیز حتی با پلاک مخدوشی در سطح شهر مشغول فعالیت است که شهرداری نمی تواند با این وانت باری ها برخورد کند.

به گفته وی، فعالیت این وانت باری ها موجب ترافیک و اختلال در عبور و مرور شهروندان می شود اما در این موضوع عوامل نیروی انتظامی و پلیس راهور وارد این موضوع شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha