افتتاح بازار گل شادمان و چهار جایگاه سوخت کوچک مقیاس

تهران بزرگ - ایرنا - بازار گل و گیاه شادمان با پنج هزار متر مربع مساحت و ۱۱۲ غرفه در یکصد و چهاردهمین پویش امید و افتخار با حضور معاون خدمات شهری شهرداری تهران و مدیرعامل شرکت صنایع مشاغل شهر تهران، افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران روز دوشنبه در آئین افتتاح پروژه های امید و افتخار که مربوط به طرح های این شرکت است، گفت: این بازار گل و گیاه با هدف بالا بردن امکان دسترسی شهروندان با مشارکت بخش خصوصی در منطقه ۲ شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت.

سعید بیگی ادامه داد: بازار گل و گیاه شادمان با مساحت پنج هزار مترمربع و ۱۱۲غرفه در کنار عرضه گونه‌های مختلف گل‌وگیاه انواع تجهیزات و وسایل گیاه‌درمانی را هم در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

بیگی ادامه داد: کمک به تعدیل بازار و تنظیم قیمت‌ها و به کارگیری ۵۰۰نفر نیروی انسانی به شکل مستقیم و غیرمستقیم از دیگر مزایای احداث بازار گل و گیاه شادمان است.

افتتاح بازار گل شادمان و چهار جایگاه سوخت کوچک مقیاس

به گفته بیگی، احداث فاز دوم بازار خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج‌فارس دیگر پروژه ای است که در راستای ساماندهی پرنده فروشان درسطح شهر، امکان خرید بهتر و خدمات دهی مطلوب‌تر به شهروندان اجرایی شده است.

وی افزود: تعداد ۱۰۰غرفه در ضلع شمالی در مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج‌فارس در مساحتی به وسعت ۲هزار و ۵۰۰متر مربع احداث شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران تاکید کرد: این بازار هم با کمک بخش خصوصی و با هدف تجمیع مراکز عرضه پرندگان زینتی و انتقال و رونق بخشی به کسب و کار فروشندگان حاضر در مرکز خاوران به بهره برداری رسیده است.

بیگی همچنین با اشاره به اینکه فروش نازل هر پمپ بنزین هشت تا ۹ هزار لیتر است و در زمان پیک مصرف تا ۲۱ هزارلیتر هم می رسد که این موجب هدر رفتن سوخت و وقت مردم می شود، گفت: تلاش کرده ایم تا از این به بعد جایگاه های سوخت افزایش یابد تا صف ها کوتاهتر شود.

وی با بیان اینکه چهار جایگاه سوخت کوچک مقیاس نیز به صورت همزمان به بهره برداری می‌رسد، گفت: تسهیل در روند توزیع سوخت در کلانشهر تهران و رفع محدودیت های مربوط به تعداد جایگاه ها در برخی نقاط پایتخت باعث شده است تا ساخت جایگاه های سوخت کوچک مقیاس در شهر تهران آغاز شود.

وی افزود: براین اساس چهار جایگاه سوخت در حکیم منطقه‌۶، دادمان در منطقه ۲، بوعلی در محله مشیریه منطقه ۱۵ و جایگاه سوخت فهیم‌آباد در منطقه ۱۶ افتتاح شد.

افتتاح بازار گل شادمان و چهار جایگاه سوخت کوچک مقیاس

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: کاهش صف‌های پمپ بنزین، اثرات مثبت زیست محیطی و ترافیکی، کاهش مصرف سوخت و در نهایت رضایت‌مندی شهروندان از مزایای ساخت این جایگاه‌های سوخت است.

بیگی یادآور شد: در کنار تمامی اقدامات انجام شده، توجه به فرهنگ‌سازی و مسائل فرهنگی از نظر مدیران شهری دورنمانده است و کتاب‌های ملاک عمل ساماندهی مشاغل و اصناف، مجموعه تمهیدات تخصصی ۸۰ رسته شغلی و کتاب دستفروشی در ایران که شامل ۷۰ پژوهش داخلی و خارجی در حوزه دستفروشی است هم به چاپ رسیده است‌ که ارائه خواهد شد.

وی این را هم‌ گفت که شهردار تهران نگاه ویژه ای به بحث آسیب های اجتماعی دارد و این نگاه تکریم و عزت به مردم و دستفروشان را همواره مدنظر داشته اند.

به گفته بیگی، در سالی که گذشت بالغ بر ۲۶ هزار واحد صنفی را بازدید و تیم محیط زیست را همراه کردیم و مزاحمت های مشاغل کمتر شده است.

وی با بیان اینکه مشاغل سیار و بی کانون را پیگیری می کنیم، گفت: غیررسمی بودن این مشاغل خودش آسیب زا بود که با رویکرد دولت مردمی و مجلس، بنا شد تا دستفروشی یک شغل رسمی شود و امروز به نقاط خوبی برسیم؛ مجوز مشاغل سیار در درگاه ملی ایجاد شد و شهرداری هم طبق قانون مکلف است فضاهایی برای این عزیزان ایجاد کند.

به گفته بیگی، فقط ۱۱ هزار غرفه برای ۶ هزار دستفروش در سالی که گذشت ایجاد شد و امروز هم بازار گل افتتاح شد که به چرخه تولید و کسب کار کمک می کند.

نگاه سلبی به دستفروشی عوض شده است

مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ تهران هم در این مراسم، گفت: در این دوره از مدیریت شهری نگاه به موضوع دستفروشی و مشاغل بی کانون سیار تغییر کرده و نگاه سلبی صرف، به نگاه سلبی و ایجابی شد و دستاوردهای بزرگی اتفاق افتاد.

افتتاح بازار گل شادمان و چهار جایگاه سوخت کوچک مقیاس

وی افزود: ساماندهی دستفروشی در خیابان ستارخان بهتر شده و در بستر مجاز قانونی انجام می شود چراکه نگاه به این مقوله عوض شده است.

صالحی یادآور شد: منطقه ۲ تهران در یک سری زیرساخت ها از جمله پمپ بنزین دچار مشکل بود که تاکید شورای شهر و مدیریت شهری بر جایگاه کوچک مقیاس بوده و هست که امروز یک جایگاه در منطقه ۲ و به زودی سه جایگاه دیگر در این منطقه ساخته می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha