تمهیدات ترافیکی مراسم تشییع پیکر شهید جمهور در تهران/ اعمال محدودیت ها از ۴ صبح چهارشنبه

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس راهور تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی برگزاری مراسم تشییع پیکر رییس جمهور فقید شهید آیت الله رئیسی در پایتخت را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ سیدابوالفضل موسوی پور روز سه‌شنبه در خصوص تمهیدات ترافیکی برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر شهید جمهور، در تهران گفت: محدودیت‌های ترافیکی ویژه برگزاری مراسم تشییع از ۴:۳۰ صبح چهارشنبه در سه حلقه اجرا می‌شود.

وی درباره دامنه این محدودیت‌ها افزود: از شرق تهران محدودیت حلقه اول از خیابان ولیعصر (عج)، محدودیت ترافیکی حلقه دوم از میدان فردوسی و محدودیت ترافیکی حلقه سوم از بزرگراه امام علی و دماوند آغاز می‌شود، از غرب تهران نیز محدودیت حلقه اول از خیابان آزادی تقاطع زارع آغاز می‌شود و بر این اساس پلیس به هیچ عنوان اجازه تردد را به خودروهای عبور در خیابان کارگر نخواهد داد، حلقه دوم از محدوده نواب و آزادی آغاز شده و حلقه سوم نیز مربوط به سه راه فرودگاه است.

سرهنگ موسوی ‌پور با بیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی از شمال تهران در حلقه اول از خیابان کارگر و بلوار کشاورز و خیابان کریمخان، در حلقه دوم از خیابان فاطمی و در حلقه سوم از میدان گلها و گمنام آغاز می‌شود، گفت: از محدوده جنوب نیز محدودیت‌ها در حلقه اول از خیابان شهدای ژاندارمری و شهید نظری، در حلقه دوم از لبافی نژاد و در حلقه سوم از خیابان جمهوری شکل می‌گیرد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: اجرای محدودیت‌ها از ساعت ۴:۳۰ صبح در محدوده حلقه اول اجرا خواهد شد همچنین توقف خودروها از ساعت ۲۴ امشب در داخل محدوده حلقه اول یعنی از میدان فردوسی تا سه راه فرودگاه ممنوع است.

سرهنگ موسوی پور در خصوص مسیرهای جایگزین تردد نیز گفت: خیابان مفتح، بزرگراه امام علی به جنوب، زیر گذر تونل توحید، استاد معین و ستاری به فرودگاه باز است اما از شمال میدان آزادی از پل جناح، فلکه دوم صادقیه و از جنوب میدان آزادی از شمال میدان فتح اعمال محدودیت را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: همچنین برای آماده سازی مراسم از ساعت ۲۴ امشب از خیابان وصال در خیابان انقلاب تا میدان انقلاب و همه خیابان‌های عمود بر خیابان انقلاب محدودیت تردد وجود دارد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه سازمان اتوبوسرانی ویژه‌ای جهت تردد و انتقال شهروندان در این روز تدارک ویژه‌ای دیده است، گفت: اتوبوس‌ها برای جابجایی شهروندان در بزرگراه سعیدی، محمدعلی جناح و رینگ داخلی و خارجی میدان آزادی مستقر خواهند شد.

به گفته وی، همچنین در طول مسیر نیز در خیابان‌های عمود بر خیابان آزادی نیز محل‌هایی مانند خیابان استاد معین، بخشی از بزرگراه یادگار منتهی به خیابان آزادی در ضلع شمال و در ضلع جنوب آماده خدمت رسانی به مراجعه کنندگان هستند.

سرهنگ موسوی‌پور با اشاره به اینکه آماده‌باش پلیس راهور از امشب آغاز شده و تا پایان مراسم و تخلیه کامل جمعیت ادامه خواهد داشت، افزود: درخواست ما این است که شهروندان حتما از حمل و نقل عمومی و به خصوص مترو که در این روز فعال است برای حضور در مراسم وداع با شهید آیت‌الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت استفاده کنند.

تمهیدات حمل و نقلی شهرداری تهران در مراسم وداع با شهید جمهور و همراهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز گفت: تهمیدات لازم برای تردد آسان‌تر سوگواران شهادت رییس جمهور و هیات همراه در مراسم وداع که امشب در مصلا برگزار می‌شود، در نظر گرفته شده است.

محسن هرمزی ضمن تسلیت حادثه ناگوار شهادت رییس جمهور و هیات همراه از تمهیدات این معاونت برای برگزاری مراسم وداع مردم با شهدای گرانقدر خدمت خبر داد و افزود: به دنبال شهادت سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد و برگزاری مراسم وداع و بزرگداشت ایشان در مصلای تهران ساعت خدمت رسانی ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

وی ادامه داد: این مراسم بزرگداشت ساعت ۲۱ برگزار می‌شود و به این منظور، خدمت رسانی در تمام خطوط حمل و نقل عمومی، اعم از اتوبوس، مترو (به جز خط ۵ و پرند) و تاکسی امروز تا پایان ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و مترو تهران فردا نیز از ساعت ۵:۳۰ تا پایان مراسم تشییع با حداکثر ظرفیت سرویس‌دهی دارد.

هرمزی اظهار کرد: همچنین شرکت واحد اتوبوسرانی از تخصیص ناوگان ویژه برای انتقال عزاداران به مصلی امام خمینی(ره) خبر داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه از تمهیدات تاکسیرانی به منظور انتقال سوگواران خبر داد ویادآور شد: خطوط تاکسیرانی هم برای رفت و آمد هر چه  آسان تر عزاداران امشب تقویت شده است.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی سقوط شد که در این حادثه رییس جمهور و چند نفر از همراهانش، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و سه نفر کادر پرواز از دیگر سرنشینان این بالگرد بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha