توانمندسازی ۵۰۰ روستای مازندران آغاز شد
پل شاهپور در سوادکوه شمالی

ساری-ایرنا- مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران از آغاز توانمندسازی ۵۰۰ روستای مازندران خبر داد و گفت: برای این منظور طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم‌پایه (تکام) در روستای هدف استان اجرا می شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری مازندران، علی اصغر احمدی روز سه شنبه افزود: توانمندسازی و احیای تولید و اشتغال در ۵۰۰ روستای مازندران با حمایت های دولت در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه "سند تکام" در راستای حفظ منافع و پیشرفت روستاها طراحی شده است، اظهار داشت:سند طرح تکام ابلاغی وزارت کشور است که پس از ابلاغ به استان، کار در مازندران دنبال و طرح توانمندسازی ۵۰۰ روستای استان به دستور استاندار مازندران آغاز شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به برگزاری همایش ملی طرح سند تکام در وزارت کشور اعلام کرد: در این همایش، دهیاران منتخب توانمندی و عملکرد روستای خود را به نمایش گذاشتند که مورد بازدید و توجه وزیر کشور و دیگر مقامات کشوری و بازدید کنندگان قرار گرفت.

وی گفت:۱۰ دهیار منتخب مازندران نیز در این همایش حضور داشتند.

احمدی، هدف از این همایش را آشنایی بیشتر دهیاران منتخب از سند تکام اعلام و تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در روستاهای استان وجود دارد که در این طرح با شناسایی آنها، پیشرفت روستایی امکان‌پذیر است.

وی از دهیاران مازندران خواست تا برای پیشرفت روستا به ویژه در بخش تولیدی و اقتصادی طرح و برنامه داشته باشند، یادآورشد: اولویت نخست در روستاها ایجاد فرصت شغلی پایدار است که در سند تکام دیده شده است تا نرخ بیکاری در روستاها کاهشی شود.

توانمدسازی ۵۰۰ روستای مازندران آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مازندران سه هزار روستا و آبادی دارد که بنا به اعلام اداره کل امور روستایی استانداری مازندران براساس آخرین سرشماری کشور در سال ۱۳۹۵ جمعیت روستایی در کشور ۲۶ درصد است که این رقم برای مازندران ۴۶ و چهار دهم درصد است.

استان مازندران با تولید ظرفیت ۷۲ نوع از تولیدات محصولات کشاورزی به مقدار حدود هشت میلیون تن، حدود ۱۱درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

مازندران دارای ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است. طبق آمار رسمی هر ساله به طور متوسط ۲۱۵ هزار هکتار از زمین های کشاروزی مازندران زیر کشت برنج می رود و این استان با تامین بیش از ۴۲ درصد برنج سفید کشور، رتبه اول را دارد.

بر اساس آمارهای رسمی اقلام غذایی ۸۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را کشاورزان و تولید کنندگان محصولات کشاورزی تامین می کنند و در این بین نقش مازندران که ۴۰۰ هزار کشاورز آن حدود هشت میلیون تن محصولات مختلف کشاورزی تولید می کنند، بسیار مهم و حساس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha