۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۲
کد خبرنگار: 780
کد خبر: 85295232
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ابطحی: وظیفه خبرنگاران و نویسندگان در جنگ غزه بسیار حساس است + فیلم

تهران – ایرنا - دکتر سید "مجتبی ابطحی" دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی با بیان این که خداوند در قرآن کریم به قلم سوگند خورده و وظیفه نویسندگان و خبرنگاران در جنگ غزه بسیار حساس است، گفت: هیچکس نباید در زمان کنونی درباره جنایت رژیم صهیونیستی در غزه و مظلومیت فلسطین سکوت کند.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا، ابطحی در مراسم گردهمایی نویسندگان و ناشران برای حمایت از کودکان غزه که با عنوان "ساعت ۱۲ به وقت قدس" همزمان با ایران در کشورهای عربی با حضور خبرنگاران رسانه های جمعی در محل تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، افزود: جهان جدیدی در حال شکل گیری است و جنگ بسیار پربرکت و پرخیری که در غزه آغاز شده، یک پرش استراتژیک است.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان با ایشان با تاکید بر این که سهم ما (در دنیای کنونی) سهم استعمار و استکبار نیست، بلکه هم پیمانی با مظلومان جهان است، تصریح کرد: ما منتظر منجی عدالت و صلح هستیم و همه ما به ویژه عزیزان قلم به دست و مولفان، وظیفه داریم نسبت به حوادثی که در (غزه) در حال وقوع است ساکت ننشینیم؛ همانگونه که حضرت زینب(س) به عنوان پیام آور کربلا بودند و توانستند به زیبایی و درستی حماسه کربلا را در آن زمان تبیین نمایند، ما نیز باید از ایشان در خصوص غزه تبعیت نماییم و به افشاگری درباره جنایات رژیم صهیونیستی بپردازیم.

ابطحی با تصریح بر آن که جنگ غزه یک تحول عظیم در جهان به سمت عدالت‌خواهی آغاز کرده است، گفت: شکست صهیونیسم قطعی و حتمی است، اما آنچه که مسلم می باشد این است که ما در جبهه نرم هنوز نتوانسته‌ایم با آنها مقابله کنیم. اگر ما می‌گوییم که در قرآن به قلم قسم یاد شده است، یک ایست‌بازرسی در قیامت وجود دارد که در آنجا هرکسی که کم‌کاری یا اهمال‌کاری داشته است بازخواست می‌شود. قلم به دستان باید ابتکار عمل میدان جنگ نرم را به دست بگیرند و با استفاده از سوژه‌ها درباره این واقعه قلم‌فرسایی کنند.

دبیر کل انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی افزود: این جنگ همان جنگ آخرالزمانی است که ما سال‌ها منتظر آن بودیم؛ نویسندگان در هر قالب و برای هر سنی بدانند که لحظه ‌به ‌لحظه و متر به ‌متر غزه ارزشمند است و حامل اتفاقاتی که می‌توان برای آنها هزاران هزار کلمه نوشت و روایت کرد. همه باید به میدان بیایم چراکه جهان جدید در حال به وجود آمدن است که به ظهور حضرت مهدی (عج) منتهی خواهد شد.

ابطحی با بیان این که "در لحظه اول آغاز عملیات طوفان الاقصی شاکله ارتش رژیم صهیونیستی فرو پاشید و شکست خورد"، گفت: رژیم صهیونیستی در ۴۳ روز گذشته هیچ دستاوردی در غزه و در جنوب لبنان نداشته و حتی نتوانسته یکی از رهبران حماس را دستگیر کند.

وی ادامه داد: هر چند در غزه در ۴۳ روز گذشته صحنه های دلخراشی را از بمباران رژیم صهیونیستی و شهادت کودکان، زنان و مردم این منطقه شاهد هستیم، ولی در کنار آن صحنه های زیبایی به نمایش درآمده و نویسندگان و داستان نویسان باید در مسیر افشای جنایت های رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

ابطحی با اشاره به دستاوردهای جنگ غزه گفت: جنگ غزه با اینحال که ۱۲ هزار شهید داده، ولی دستاوردهای آن بسیار عجیب است، چرا که صفحه پیروزی مردم فلسطین بسیار درخشان است و لحظه به لحظه به پیروزی مقاومت در غزه افزوده می شود و در طول ۴۳ روز گذشته گذشته حتی یک فلسطینی نگفته که نبرد با صهیونیست ها متوقف شود بلکه همه مردم غزه خواستار نابودی رژیم صهیونیستی هستند.

وی در خاتمه تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم از ملت غزه دفاع کنیم چرا که همه ما باید در میدان نبرد بادشمن صهیونیستی بوده و منتظر ظهور حضرت قائم (عج) باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha