سامانه گرمایشی ۹ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در کشور استانداردسازی شد

شهرکرد - ایرنا - همزمان با دور دوم سفرهای استانی دولت به چهارمحال و بختیاری ۹ هزار و ۵۰۰ کلاس درس به صورت همزمان در سراسر کشور با ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار، استانداردسازی و به سیستم گرمایشی مجهز شدند.

به گزارش ایرنا، رضامراد صحرایی شامگاه پنجشنبه در این آیین باشاره به اینکه یکی از افتخارات دولت سیزدهم، بحث استانداردسازی فضای آموزشی کشور در حوزه گرمایشی و سرمایشی است، افزود: در زمان حاضر ۹۱ درصد کلاس‌های درس کشور استانداردسازی شده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم همه توان خود را به کار می‌گیرد تا مابقی مدارس کشور استانداردسازی شود اظهار کرد: استاندارد سازی ۲۳ هزار کلاس درس از برنامه‌های دولت سیزدهم بود که به لطف خدا تاکنون بخش زیادی از این هدف‌گذاری تحقق یافته است.

صحرایی در خصوص استانداردسازی ۹ هزار و ۵۰۰ کلاس درس امروز گفت: برخی از این کلاس‌ها و مدارس از جمله ۶ هزار و ۵۰۰ کلاس درس به طور کامل سامانه گرمایشی‌ آن‌ها تعویض و سه هزار کلاس درس نیز تعمیرات اساسی و جایگزینی سامانه‌های فرسوده آن‌ها انجام شده است.

وی افزود: سیاست استانداردسازی و شاداب سازی در تمامی کشور به راه افتاده است و امید می‌رود تا پایان کار دولت سیزدهم تنها ۲ درصد از کلاس‌های غیراستاندارد باقی بماند و به طور یقین به این کلاس‌ها نیز پرداخته می‌شود.وی افزود: سیاست استانداردسازی و شاداب سازی در تمامی کشور به راه افتاده است و امید می‌رود تا پایان کار دولت سیزدهم تنها ۲ درصد از کلاس‌های غیراستاندارد باقی بماند و به طور یقین به این کلاس‌ها نیز پرداخته می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در خصوص شاداب سازی کلاس‌های درس در قالب طرح شهید عجمیان ۱۰۰ هزار کلاس درس هدف‌گذاری شد که از این تعداد بیش از ۶۸ هزار کلاس درس تاکنون شاداب سازی شده و همچنان این طرح ادامه دارد.

استاندارد سازی سامانه گرمایشی ۱۴ هزار کلاس درس

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: با توجه به افزایش سهم شرکت ملی گاز برای استانداردسازی کلاس‌های درس، سامانه گرمایشی ۱۴ هزار کلاس در سطح کشور استاندارد می‌شود.

حمیدرضا خان‌محمدی افزود: سال ۱۳۹۲ در اثر آتش‌سوزی؛ تعدادی از دختران دانش‌آموز آسیب دیدند در همین ارتباط اعتباری برای استاندارد سازی کلاس‌های ناایمن به تصویب رسید.

وی یادآور شد: در زمان حاضر بخاری غیراستاندارد در هیچ کلاسی وجود ندارد اما استانداردها شعله مستقیم را در مدرسه ممنوع کرده و این طرح با قوت در حال اجرا است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سهم شرکت ملی گاز در پرداخت عوارض طرح استانداردسازی کلاس‌های درس در سال جدید از ۲۰ به ۵۰ درصد افزایش یافته است که با این افزایش ۱۴ هزار کلاس درس استاندارد سازی می‌شود.

وی عنوان کرد: با تلاش انجام شده یک هزا رو ۵۰۰ کلاس درس در سال جاری استانداردسازی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha