روزانه هشت مدرسه در کشور احداث شد

شهرکرد- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: روزانه هشت مدرسه در دوران دولت سیزدهم در سطح کشور احداث شده است.

رضا مراد صحرایی روز پنجشنبه در آیین افتتاح دبستان خیری زنده یاد «حاج احمد بقایی» در روستای «سرتشنیز» شهرستان کیار افزود: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون پنج‌ هزار و ۸۰۶ مدرسه در کشور احداث و در عمل ایران به یک کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه تا بهمن امسال ۸۰۰ مدرسه جدید تکمیل خواهد شد، گفت: مدرسه یکی از مهمترین نهادهای تربیت دینی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و محل امیدستان‌های ایران است و از هر حیث نقطه امید محله، شهر و کشور ماست.

صحرایی با اشاره به اینکه کار معلمی و مدرسه با هیچ ماموریت دیگری قابل مقایسه دیگر نیست، افزود: خیران فعال در حوزه احداث مدرسه باقیات و صالحات بی‌نظیری را از آن خود می‌کنند و امسال کمک خیران در ساخت مدارس بی‌سابقه بود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: تمام این دانش‌آموزان در آینده مسوولیت های مهم کشور را بر عهده خواهند گرفت و پیشرفت و ساخت آینده کشور در گرو تلاش دانش‌آموزان این مملکت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مداس استان چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین گفت: هم‌اکنون ۱۳ کلاس درس در شهرستان کیار نیمه‌تمام است که از این تعداد عملیات اجرایی سه طرح در سال‌های ۹۲، ۹۸و ۹۹ آغاز شده است.

ایرج کیانی اظهار داشت: مدرسه سه کلاسه خیری روستای سرتیشنیز با کمک سه میلیارد ریالی خیران و ۱۹ میلیارد ریال اعتبارات دولتی احداث شده است.

به گزارش ایرنا، رییس‌ جمهور و تعدادی از وزرای هیات دولت در قالب دور دوم سفر استانی به چهارمحال و بختیاری، امروز پنجشنبه وارد شهرکرد مرکز این استان شدند.

شهرستان کیار در ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha