امام جمعه شهرکرد: تلاش رئیس‌جمهور برای تحقق وعده‌های صادق مشهود است

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، به وعدهای صادق رییس‌جمهور برای رفع مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: تلاش رئیس‌جمهور و هیات دولت برای محقق شدن وعده‌های صادق بسیار مشهود است.

به گزاش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز پنجشنبه در جمع مردم استان که برای دیدار مردمی رییس جمهور به مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد با خوش‌آمدگویی به رئیس جمهور و هیات دولت و تشکر از آیت‌الله رئیسی برای دومین سفر به استان گفت: رئیس جمهور کشور، خادم صادق و دولت وی صدق‌الوعده است که به دنبال رفع مشکلات مردم در تلاش هستند و همه ظرفیت‌ها را به میدان آوردند و با همه موانع جنگیدند و در برابر همه ناملایمات ایستادگی کردند و امید صادق به جامعه بخشیدند.

وی اظهار داشت: مردم نیز به‌رغم مشکلاتی و رنج‌های اقتصادی که دارند و کم لطفی که از برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی مشاهده می‌کنند و مفاسدی که در گوشه و کنار شاهد هستند، همچنان چشم امید به تلاش‌های شبانه‌روزی دولت مردمی دارند و انتظار دارند در سطح ملی و استانی مدیران قوی و کارآمد تقویت شوند و مدیران ضعیف و ناکارآمد که در تراز دولت سیزدهم نیست عزل شوند، خواستارند تا از فرصت‌های باقیمانده استفاده شود.

نکونام بر رفع مشکلات اقتصادی و تعادل‌بخشی در خرج و دخل جامعه تاکید کرد و گفت: استان چهارمحال و بختیاری جز استان‌های محروم کشور است و مصوباتی که در سفرهای استانی تصویب‌ می‌شود، باید زمینه بهره‌مندی استان از امکانات و رفاه بیشتر را فراهم کند.

وی اظهار داشت: مردم استان انتظار دارند که جدیت بیشتر نسبت به رفع مشکلات اقتصادی و تعادل درخرج و دخل جامعه را شاهد باشند و در سفره و زندگی خود این امر را مشاهده کنند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه کم برخوداری‌های زیادی در این استان مشاهده می‌شود، افزود: سفرهای پرخیر و برکت رییس‌جمهور و هیات دولت باید زمینه رفع این مشکلات را فراهم کند.

وی با اشاره حدیثی مشهور از پیامبر اسلام(ص) که در آن اهل بیت(ع) خود را به کشتی نوح تشبیه کردند، اظهار داشت: امروز باید این کشتی را چگونه به سر منزل نجات رساند و باید با توسلات و ارتباطات دلی و معنوی زمینه موفقیت وپیروزی کشور را فراهم کرد.

نکونام گفت: ائمه اطهار(ع) با سیره عملی سبک‌های مانند جهاد، ظلم ستیزی و حمایت از مظلوم به استقبال شهادت رفتند و باید این سیره و روش در جامعه توسعه داده شود.

وی بر تلاش برای شکل‌دهی جامعه عدل‌محور و جهاد مستمر برای رفع منکر و حاکم کردن ارزش‌ها و معروف‌ها در جامعه کنونی تاکید کرد و افزود: مردم چهارمحال و بختیاری میزبان سید بزرگواری هستند که از مجاهدان صادق برای روان‌سازی این کشتی و فرزندی از تبار اهل بیت(ع) است که پای در این میدان نهاده و در این ۲ سال از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است، تا جامعه انقلابی در کشتی اهل بیت قرار گیرد و عدالت توسعه و رفاه و معیشت در جامعه افزایش پیدا کند.

نکونام درپایان از دیپلماسی قوی و عقلانی دولت تشکر کرد و گفت: ملت ایران از عزت و کرامت بخشی به ایران اسلامی در برابر مستکبران قدردان هستند و همچنین از مواضع محکم و دفاع از ملت فلسطین و غزه صمیمیانه تشکر می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان صبح امروز پنجشنبه در دور دوم سفرهای استانی وارد فرودگاه بین‌المللی شهرکرد شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت.

بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر بزرگراه، افتتاح چهار هزار واحد مسکن شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی، آغاز عملیات اجرایی ۱۲ هزار واحد مسکونی و واگذاری ۴۰۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و آماده‌سازی ۲۰۰ هکتار زمین، افتتاح طرح توسعه چادر مشکی حجاب در شهرکرد، توسعه صنایع فولاد، بهره‌برداری از ۲ هزار هکتار آبیاری نوین، ۶ طرح آبرسانی به زمین‌های کشاورزی و تعریض و ایمن‌سازی ۳۰۰ کیلومتر جاده ارتباطی در زمُره برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری است.

همچنین افتتاح ساختمان پارک علم و فناوری و بهره‌برداری از ۱۱۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری شهری و ۴۳۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی، سخنرانی در مُصلای امام خمینی(ره) شهرکرد، دیدار با سران طوایف، دیدار با قشرهای خاص، نشست با مسوولان آب و فاضلاب و بنیاد نُخبگان، حضور در شورای اداری و نشست مطبوعاتی از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه رئیس جمهور به این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha