شرایط ۶ هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تایید شد

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت:‌ از مجموع ۹ هزار و ۷۱۳ متقاضی نهضت ملی مسکن این شهرستان که شرایط نخست برخورداری از مزایای این طرح را دارند شرایط ۶ هزار نفر تاکنون تایید نهایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا نصیری روز چهارشنبه در نشست قرارگاه نهضت ملی مسکن گناباد افزود:‌ زمین مورد نیاز برای ۲ هزار و ۳۶۵ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن این شهرستان تاکنون تامین شده و بیش از ۳۵۰ هکتار زمین برای اجرای این طرح به مناطق شهری و روستایی گناباد الحاق شده است.

وی ادامه داد:‌ ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن شهرستان گناباد از ابتدای امسال تاکنون تکمیل و افتتاح و به متقاضیان واگذار شده است.

فرماندار گناباد با اشاره به این که واگذاری ۲۴۰ هکتار زمین هم روز گذشته با دستور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان ابلاغ شده است گفت:‌ در این قطعه زمین چهار هزار واحد مسکونی و بیشتر در قالب طرح جوانی جمعیت و به صورت ویلایی و تک طبقه احداث می شود و بافت مذهبی و فعالیتها و بخشهای فرهنگی و خدماتی در این سایت لحاظ خواهد شد.

نصیری افزود:‌ با ابلاغ واگذاری قطعه زمین ۲۴۰ هکتاری برای اجرای نهضت ملی مسکن گناباد قرعه کشی متقاضیان دارای شرایط در این سایت به زودی انجام می شود و استاندار خراسان رضوی هم ۲ هفته آینده به صورت نمادین تعدادی از پروانه های ساختمانی ساخت واحدهای مسکونی این قطعه را به متقاضیان در این شهرستان اعطا می کند.

وی اضافه کرد:تاکنون‌ هزار و ۴۳۴ قطعه زمین در شهر گناباد، ۴۰۷ قطعه در شهر کاخک،‌۲۱۲ قطعه در شهر بیدخت و ۳۰۰ قطعه در شهر روشناوند از توابع این شهرستان تعیین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تکلیف شده است.

فرماندار گناباد گفت: ۵۵۸ واحد مسکونی مسکن مهر سابق که سالها در گناباد بلاتکلیف بود از ابتدای دولت سیزدهم تعیین تکلیف شده است و در راستای اجرای نهضت ملی مسکن به متقاضیان در حال واگذاری است.

نصیری افزود:‌ ۱۸۵ هزار متر مربع از معابر مناطق روستایی گناباد از مهر سال گذشته تا مهر امسال آسفالت شده است و آمادگی افزایش آن تا ۲۰۰ هزار متر مربع وجود دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هم در این نشست گفت:‌ این شرکت در کنار اجرای طرحهای آب‌رسانی در مناطق شهری و روستایی به تکمیل زیرساختهای تامین آب شرب نهضت ملی مسکن این استان توجه خاص دارد و از همه ظرفیتهای موجود استفاده می کند.

حسین امامی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم ذکر کرد و افزود:‌ تکمیل زیرساختهای آب‌رسانی واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت اجرای این طرح نقش زیادی دارد.

وی ادامه داد:‌ از مجموع ۶ سایت نهضت ملی مسکن گناباد لوله گذاری انشعاب آب سه سایت انجام شده است و بقیه در دست انجام است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت:‌ آب‌رسانی به سایت ۲۴۰ هکتاری نهضت ملی مسکن گناباد به دلیل وسیع بودن حجم کار و تعداد زیاد واحدهای مسکونی و متقاضیان باید به صورت خاص دیده شود.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha