۲۹ دی ۱۴۰۱، ۹:۱۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85003247
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمینهای نهضت ملی مسکن گناباد فاقد هرگونه مشکل مالکیتی است

گناباد-ایرنا- اداره راه و شهرسازی گناباد با صدور اطلاعیه ای به ادعای مطرح شده توسط برخی افراد در خصوص مالکیت طرح تفکیکی بخشی از زمینهای نهضت ملی مسکن در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: این زمینها از نظر قانونی، قضایی و ثبتی فاقد هرگونه مشکل مالکیتی و به نام دولت است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی گناباد آمده است: در اجرای مقررات کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری سند مالکیت بالغ بر ۱۴ هکتار از زمینهای ضلع جنوب سیل بند شهرک سعدی و غرب جاده خاکی روستای رهن به جز چهار حلقه کوره آجرپزی محاط در محدوده تحت تملک به شماره پلاک ۱۲۲۲ فرعی از ۱۱۷ اصلی بخش یک ثبتی گناباد در سال ۱۳۷۲ با رعایت کلیه موازین قانونی و ثبتی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر و تسلیم گردیده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: در زمان معرفی اراضی جهت طرح نهضت ملی مسکن با توجه به این که حدود پنج هکتار از زمینها در محدوده فوق سند دولت در سنوات و دهه های گذشته توسط اشخاص حقیقی و از طریق مراجع قضایی ابطال گردیده و همچنین در محدوده کوره های آجرپزی مستثنیات اقدام و سایر اراضی که دارای سند مالکیت رسمی ثبتی به نام دولت و فاقد حکم قضایی قطعی مبنی بر ابطال سند بوده به مساحت حدود ۹ هکتار جهت تغییر کاربری و تهیه طرح تفکیکی به کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی ارائه شده است. لذا محدوده ای که در حال حاضر اقدامات مربوط به نقشه برداری، میخکوبی و تحویل قطعه تفکیکی به متقاضیان در حال انجام است به لحاظ قانونی، قضایی و ثبتی فاقد هرگونه مشکل مالکیتی به نام دولت است.

"طی سالهای گذشته علاوه بر صدور حکم قطعی خلع ید علیه مدعی و به نفع دولت، دعوی ابطال سند مطروحه از سوی این فرد در مرجع قضایی بدوی مطرح و رای به رد دعوی این فرد صادر شد که با توجه به تجدیدنظرخواهی محکوم علیه در حال رسیدگی در مرجع تجدیدنظر بوده و در خصوص مدعی دیگر نیز تاکنون هیچ گونه دعوی یا ادعایی در مراجع قضایی مطرح نگردیده و بالتبع حکمی نیز صادر نشده و ادعای مطروحه به استناد قولنامه عادی است که با توجه به سند مالکیت رسمی صادره به نام دولت بایستی در صورت درخواست مدعی در مراجع قضایی رسیدگی و اثبات شود.

این گزارش می افزاید:بر این اساس اداره راه و شهرسازی برای جلوگیری از تضییع حق احتمالی مدعیان طبق موازین قانونی مربوطه مراتب را به اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی منعکس کرد که مراتب از طریق شورای مسکن شهرستان و اداره کل متبوعه در دست پیگیری و اقدام است.

در این گزارش از تمامی رسانه ها و مدعیان اراضی تقاضا شده خواسته شده است ضمن پایبندی به قانون و حرکت بر مدار آن برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی و وقفه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن از طرح هرگونه موضوعات حاشیه ای که تاکنون به اثبات نرسیده و مستلزم رسیدگی و اثبات در مراجع قضایی است خودداری کنند.

یادآور می شود در زمان تقسیم و واگذاری بخشی از زمین های طرح نهضت ملی گناباد به متقاضیان برخی از افراد نسبت به این مساله اعتراض کردند و مدعی مالکیت بخشی از این زمینها شدند و این مساله واکنشهایی در فضای مجازی و کانالهای تلگرامی این شهرستان به دنبال داشت.

زمین مورد نیاز در قالب طرح نهضت ملی مسکن گناباد، تاکنون برای هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان در شهرستان گناباد تامین شده است.

از مجموع هشت هزار و ۸۲۱ نفر از افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن گناباد ثبت کردند،۶ هزار و ۳۷۴ نفر برگ سبز را دریافت و شرایط لازم را دارند و باید زمین مورد نیاز آنان تامین شود.

از مجموع افراد ثبت نام شده در طرح نهضت ملی مسکن پنج هزار و ۲۴۹ نفر در شهر گناباد و بقیه در شهرهای بیدخت، روشناوند و کاخک از توابع این شهرستان ساکن هستند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha