۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84992345
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمین بیش از ۱۴۶۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در گناباد تامین شد

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: زمین مورد نیاز برای یک هزار و ۴۶۴ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان تاکنون تامین شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا نصیری روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن گناباد افزود: از مجموع ۶ هزار و ۲۷۴ نفر که تاکنون در این شهرستان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، ۲ هزار و ۶۲۲ نفر تعیین تکلیف شده و برای یک هزار و ۴۶۴ نفر از آنان زمین مورد نیاز تامین شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۵۸۸ واحد مسکونی ناتمام از طرح مسکن مهر گذشته، در قالب طرح نهضت ملی مسکن بعد از تکمیل به متقاضیان واگذار می شود.

فرماندار گناباد اظهار داشت: افرادی که به قید قرعه شرایط ساخت نهضت ملی مسکن را پیدا کرده اند ولی توان پرداخت مبالغ و احداث واحد مورد نظر خود را ندارند، به آنان ۲۰ روز مهلت داده می شود که نسبت به اخذ پروانه ساخت مسکن و تامین مبالغ مربوطه اقدام کنند، در غیره این صورت اولویت آنها به افراد متقاضی دیگر واگذار می شود.

وی تصریح کرد: سهمیه افرادی که توانایی ساخت مسکن را ندارند در طرح نهضت ملی مسکن محفوظ است و در قرعه کشی ها و اولویتهای بعدی این طرح مورد توجه قرار می گیرند.

نصیری با اشاره به خرید و فروش برخی از زمینهای قولنامه ای نهضت ملی مسکن در تعدادی بنگاههای معاملات مسکن گناباد گفت: این مساله خلاف قانون است و دستگاه قضایی با این مساله برخورد کرده ، چراکه تا زمان تعیین تکلیف این زمینها هیچ فردی حق خرید و فروش آنها را ندارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در شهرستان گناباد در اولویت قرار دارد، افزود: در شرایطی که برخی افراد با تضعیف عملکرد دولت به دنبال ناامید سازی مردم هستند، باید با روان سازی خدمات مناسب به مردم در روند صدور پروانه و اخذ مجوزهای ساخت و ساز طرح نهضت ملی مسکن مردم را به خدمات نظام جمهوری اسلامی بیش از پیش امیدوار کرد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد هم با اشاره به راه اندازی بنگاههای معاملات اتومبیل توسط برخی از متصدیان بنگاههای معاملات مسکن گفت: موضوع مسکن یک مساله تخصصی است و هیچ فردی به طور همزمان حق فعالیت در این ۲ بخش را ندارد.

ابوالفضل شاکری با اشاره به مصوبه شورای مسکن گناباد مبنی بر ممنوعیت فعالیت همزمان افراد در معاملات مسکن و همچنین وسائل نقلیه افزود: در جلسات بعدی با حضور مسوولان مربوطه در این زمینه تصمیم گیری و از فعالیت این دسته اشخاص به صورت همزمان در ۲ بخش مسکن و اتومبیل جلوگیری می شود.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha