مادورو: صهیونیست‌ها می‌خواهند مردم فلسطین را نابود کنند

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری ونزوئلا با تاکید بر اینکه «نژادپرست‌های صهیونیست و صهیونیسمِ امروز، می‌خواهند مردم فلسطین را نابود کنند»، خواهان توقف «به موقع» نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای شبکه تلویزیونی تله‌سور، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در تشریح شرایط وخامت بار ساکنان نوار غزه و حملات بی‌رویه نظامیان صهیونیست به این منطقه گفت که در غزه بیمارستان‌ها، مساجد و کلیساها بمباران می‌شوند، مکان‌هایی که علاوه بر مراقبت از افرادی که مشکلات جدی سلامت دارند یا آسیب دیده‌اند، پناهگاه افرادی که خانه‌های خود را در اثر حملات از دست داده‌اند، نیز هستند.

وی از طریق برنامه تلویزیونی خود با عنوان «با مادورو پلاس» افزود: "آن‌ها به مراکز تاریخی متعلق به پناهجویان حمله می‌کنند، جایی که خانواده‌ها و بازماندگان حملات دیگر سال‌ها در آنجا زندگی کرده‌اند. این در حالی است که یکی از وزیران رژیم اسرائیل مدعی شد که برای کشتن همه فلسطینی‌های غزه، باید بر آن بمب اتمی انداخت."

مادورو با تاکید بر اینکه بسیاری از رهبران جهان وضعیت فعلی را با روند قبلی نابودی یهودیان توسط نازی‌ها در چارچوب جنگ جهانی دوم مقایسه می‌کنند، گفت: "اکنون نژادپرست‌ها، برتری‌طلبان و صهیونیسمِ امروز می‌خواهند مردم فلسطین را نابود کنند."

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با یادآوری واقعه هولوکاست گفت: "آن‌ها امروز همان اعمال را علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دهند."

برنامه تلویزیونی رئیس‌جمهوری ونزوئلا با حضور فادی آلبازِن سفیر فلسطین در این کشور برگزار شد. این مقام فلسطینی از رویکرد دولت کاراکاس در رد و انتقاد از جنایت‌ها و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

آلبازن گفت: "من از این فرصت استفاده کرده و از حمایت بی قید و شرط از مردم فلسطین تشکر می‌کنم". "آقای رئیس‌جمهوری، شما یکی از اولین رهبرانی در جهان بودید که برای کاهش رنج مردم ما کمک‌های بشردوستانه به فلسطین ارسال کردید."

دولت ونزوئلا به تازگی با صدور بیانیه‌ای، اظهارات تهدیدآمیز «عمیحای الیاهو» وزیر به اصطلاح میراث فرهنگی رژیم صهیونیستی برای حمله هسته‌ای به نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه دولت کاراکاس همچنین آمده است: "اظهارات وزیر اسرائیلی تخطی جدی از تمام توافق‌های بین‌المللی است و جامعه بین‌المللی باید فورا واکنش نشان دهد و این اقدام‌های ویران کننده که خلاف تمام قوانین و هنجارهای جهان است را متوقف کند."

بمباران و حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه همچنان در سی و دومین روز نیز ادامه دارد و در طول فقط سه جنایت شبانه این رژیم دستکم ۳۸ غیرنظامی فلسطینی از جمله زنان و کودکان شهید شده اند.

طبق آمار وزارت بهداشت فلسطین، طی یک ماه اخیر، بیش از ۱۰ هزار نفر در غزه کشته شدند که ۴۰ درصد آن‌ها کودک بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha