ونزوئلا جنایت جدید اسرائیل را در غزه محکوم کرد

تهران- ایرنا- دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای رسمی، «جنایت جنگی جدید» رژیم صهیونیستی در حمله به خودروهای امدادی و آمبولانس‌های مقابل بیمارستان الشفاء، مهم ترین مرکز پزشکی در نوار غزه را محکوم کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، در متن این بیانیه که توسط ایوان خیل وزیر امور خارجه ونزوئلا در صفحه کاربری ایکس (توییتر سابق) منتشر شد، آمده است: ونزوئلا، قتل عام جدید اسرائیل در بمباران یک کاروان از آمبولانس های حامل افراد مجروح، در حالی که برای ترک بیمارستان آماده شده بودند را رد می‌کند.

دولت کاراکاس تصریح کرد: این بمباران، «یک جنایت جنگی جدید به سبک نازی‌ها است که باید مسئولیت‌های جنایی آن در سطح بین‌المللی مشخص شود».

دولت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا از جامعه بین‌المللی خواست تا صدای خود در برابر جنایت‌هایی که رژیم اسرائیل همچنان مرتکب می‌شود را بلند کند؛ ونزوئلا همچنین خواهان محاکمه افراد مسئول در دادگاه کیفری بین‌المللی شد.

کاراکاس همچنین از جامعه جهانی خواست تا بسیج فوری، برای برقراری آتش‌بس، توقف نسل‌کشی، انجام کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه و اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل برای ایجاد کشور مستقل فلسطینی اقدام کند.

دولت ونزوئلا بامداد چهارشنبه نیز در واکنش به دیگر جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران اردوگاه جبالیا در غزه، خواستار محاکمه سران رژیم صهیونیستی شد.

مدیر بیمارستان الشفاء غزه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در غزه گفت: رژیم اسرائیل با بمباران خودروهای امدادی و آمبولانس‌ها از همه خطوط قرمز عبور کرده است و فعالیت در بیمارستان الشفاء نه تنها به مرحله خطرناکی رسیده بلکه یک فاجعه بزرگ درحال رخ دادن تبدیل شده است.

محمد ابوسلمیه افزود: بمباران آمبولانس‌ها در ورودی بیمارستان الشفاء ۱۳ شهید و ده‌ها مجروح بر جای گذاشت و خسارت‌های سنگینی به دیوارها و ساختمان بیمارستان وارد کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز جمعه شب گفت که رژیم صهیونیستی آمبولانس‌ها را به عمد هدف قرار می‌دهد.

عصر جمعه، رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دروازه ورودی بیمارستان الشفاء در غزه را بمباران کردند که این اقدام ۶۰ شهید و زخمی برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت غزه عصر جمعه اعلام کرد: تعداد شهدای ناشی از عملیات رژیم صهیونیستی در غزه به ۹ هزار و ۲۲۷ نفر رسیده است.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha