سفارت ایران در کاراکاس، میزبان آیین ادای احترام به شهدای خدمت

تهران- ایرنا- شماری از سفیران و نمایندگان نهادهای مختلف با حضور در سفارت ایران در ونزوئلا، دفتر یادبودی که به مناسبت بزرگداشت شهدای خدمت در محل این سفارت گشوده شده است را امضا و به شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری فقید کشورمان و سایر شهدای سانحه هوایی بالگرد، ادای احترام کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سفارت ایران در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، ساعاتی قبل، از گشودن دفتر یادبود شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان از ۲۲ تا ۲۴ مه (دوم تا چهارم خرداد) خبر داد.

از نخستین ساعات آیین ادای احترام به شهدای خدمت، شماری از بازدیدکنندگان ونزوئلایی و سفیران کشورهای مستقر در ونزوئلا با رزهای سفید در محل سفارت ایران در کاراکاس حضور به هم رساندند و دفتر یادبود شهدای کشورمان را به نشانه همدردی و همبستگی با ملت ایران امضا کردند.

سفارت ایران در کاراکاس، میزبان آیین ادای احترام به شهدای خدمت

سفیر کشورمان در ونزوئلا که میزبان بازدیدکنندگان بود در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی تله‌سور و در بیان جایگاه رفیع رئیس‌جمهوری شهید ایران، تاکید کرد: فراموشی آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهوری که تمام زندگی‌اش را وقف ملت ایران کرد، بسیار دشوار است.

حجت‌اله سلطانی افزود: اهداف، مسیر و اصولی که رئیس‌جمهوری فقید ایران به آن‌ها اعتقاد داشت و در چارچوب آن‌ها اقدام می‌کرد، همچنان زنده است و در ملت ایران تداوم خواهد داشت.

سفارت ایران در کاراکاس، میزبان آیین ادای احترام به شهدای خدمت

داگوبرتو رودریگس بارِرا سفیر کوبا در ونزوئلا نیز با حضور در این آیین تاکید کرد: ما از ظرفیت ملت ایران برای پیروزی بر مشکلات آگاهیم و اطمینان داریم که ایرانیان می‌دانند چگونه از این لحظه دردناک گذر کنند و با (اتکا به) انقلاب خود به پیش روند.

ایندو اندرِی نماینده پلتفرم بین‌المللی همبستگی با فلسطین نیز با حضور در سفارت ایران در کاراکاس به تله‌سور گفت: ایران، اراده‌ای آهنین در حمایت از آرمان فلسطین داشته است. ما نیز وظیفه خود می‌دانستیم به اینجا بیاییم، زیرا ما در آرمان انسانیت نیز برادر هستیم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از آیین افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان همراه آیت‌الله شهید رئیسی بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha