راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی تعطیل با جدیت دنبال می‌شود

اراک - ایرنا - رئیس فدراسیون ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: راه‌اندازی و پایداری مجدد خانه‌های ورزش تعطیل و راکد برنامه اولویت‌دار این فدراسیون است.

به گزارش ایرنا، علیرضا پسندیده روز یکشنبه در نشست مجمع انتخاباتی رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان مرکزی در اراک، افزود: حدود هشت هزار خانه ورزش در سطح کشور وجود دارد که با کمک نهادهای مختلف تجهیز و راه‌اندازی شده و طبق گزارشات واصله خیلی از این خانه‌ها فعالیت ندارند.

وی بیان کرد: در راستای خانه‌های ورزش روستایی اموالی به دهیاری‌ها و روستاها اهدا شده که باید جمعیت روستاها از آن بهره‌مند شوند و برای فعالیت مجدد آنها، جام «یاریگران ورزش در روستا» با مشارکت ستاد مبارزه با موادمخدر در نظر گرفته شده است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی ادامه داد: سامانه ثبت‌نام این رویداد باز است و امید است استقبال گسترده‌ای مانند جام قهرمانی و جام پرچم که از افتخارات ورزش روستایی است، صورت گیرد.

پسندیده گفت: جمعیت زیادی از کشور در روستاها ساکن هستند و باید به دغدغه‌های ورزش روستایی توجه ویژه شود.

وی اظهار کرد: جامعه ورزش روستایی از جمله مخاطبان مظلوم هستند که در برخی جاها محروم و کم برخوردارند و در برخی جاها هم دیده نشده‌اند و باید برای آنها وقت و انرژی ویژه صرف شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی محلی اضافه کرد: همه باید به آرا مجمع انتخاباتی احترام گذارند و فرد منتخب را در راستای تحقق برنامه‌ها، حمایت کنند.

پسندیده گفت: ظرفیت‌های ورزش استان مرکزی بالا است و این استان در کریدور مرکز کشور قرار دارد و انتظار است در خیلی اتفاقات از جمله میزبانی‌ها و رویدادهای ملی و بین‌المللی فعال‌تر عمل کند.

وی اظهار کرد: یک سوم جمعیت روستایی استان مرکزی در روستاها ساکن است و باید به ورزش روستایی این استان نگاه ویژه شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی محلی ادامه داد: استان مرکزی می‌تواند استان معین برنامه‌ها در میزبانی‌های ملی و بین‌المللی باشد.

پسندیده بیان کرد: یک سری برنامه‌های ملی و استانی در فدراسیون تدوین شده که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

پسندیده بیان کرد: استانی که تقویم نداشته باشد، برنامه ندارد و استانی که برنامه نداشته باشد موفق نخواهد بود.

وی تاکید کرد: استان‌های کشور نباید نسبت به برنامه‌های ملی روستایی و بازی‌های بومی و محلی ساکت باشند و به طور قطع ارزیابی می‌شوند.

رئیس فدراسیون ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی محلی ادامه داد: تشکیل کمیته‌های متناظر در هیات‌های شهرستانی و استانی نیز مد نظر ویژه قرار گیرد.

پسندیده اظهار کرد: نباید از اطلاع رسانی غافل بود زیرا اگر عملکردها بازتاب نداشته باشد، گویا کاری انجام نشده است.

وی گفت: انتظار است استان مرکزی در تقویت بنیه مالی با ظرفیت‌های اقتصادی موجود، تلاش کند و متکی به بودجه دولتی نباشد.

رئیس فدراسیون ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی محلی افزود: باید از حوزه‌های ماموریتی برای جمعیت روستایی قدرتمندانه دفاع کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی هم در این نشست گفت: گستره کار در ورزش روستایی فراوان است.

مسعود پیرایش افزود: امید است با سرعت زیاد شاهد رشد و توسعه ورزش روستایی در نقاط مختلف استان مرکزی باشیم.

وی بیان کرد: هیچگونه کم‌کاری در هیات‌های ورزشی قابل قبول نیست.

در این نشست علی عشوری با ۱۳ رای برای مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان مرکزی انتخاب شد.

در ‌پایان این نشست با حضور رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی
از پدر شهید والامقام مرتضی کارچانی
شهید ورزشکار و از شهدای امنیت تقدیر بعمل آمد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha