فیلم| صیادی جزو مشاغل «سخت‌ و زیان‌آور» می‌شود؟

ساری- ایرنا- رییس سازمان شیلات ایران گفت: قانون سخت و زیان آور شغل صیادان شمال کشور پس از ۲۵ سال تاخیر در مسیر اقدام عملی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صید ماهیان استخوانی در سواحل مازندرانی خزر امسال نیز در حالی از امروز سه شنبه ۱۸ مهر ماه آغاز شد که جمعی از صیادان در مراسم نمادین آغاز صید، همچون سال‌های قبل، سخت و زیان آور به حساب نیامدن شغلشان را واگویه کردند.

صیادان مازندران در مراسم آغاز صید گفتند؛ از آنجایی که نوع بیمه اشان مربوط به سخت و زیان آور بودن شغلشان نیست و باید به مدت ۳۰ سال سابقه اشتغال و بیمه ای داشته باشند، این وضعیت آنان را پیر و فرسوده کرده است.

آنان خطاب به مسئولان حاضر توضیح دادند : ماهیگیری شغل اصلی ماست و در سخت ترین شرائط آب و هوایی یعنی فصل پاییز و زمستان که دریا توفانی و سرد است کار صید و صیادی را انجام می دهیم تا لذیذترین پروتئین دریایی را سر سفره هموطنان بیاوریم، ولی نه تنها مشکلاتمان از جمله سهم بیمه و سخت و زیان آور قلمداد نکردن شغلمان پابرجاست.

صیادان عضو ۱۳ شرکت تعاونی پره در میانکاله واقع در شرق استان مازندران از امروز سه شنبه هجدهم مهر ماه با پهن کردن تورهای ماهیگیری در آبهای ساحلی دریای خزر، فصل صید و صیادی را به صورت رسمی آغاز کردند.

اگرچه مراسم آغاز بهره برداری از ذخایر ماهیان استخوانی دریای خزر امروز سه شنبه -۱۸مهرماه- با حضور سید حسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران، مدیران کل شیلات استان های گیلان و گلستان و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سواحل ساری برگزار شد، اما به دلیل مواج بودن دریای خزر تورهای صیادان پهن نشده است.

به طور معمول فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر از ماه مهر شروع می شود و تا اواخر فروردین و گاهی تا اواسط اردیبهشت بسته به شرایط آب و هوایی ادامه می یابد، ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره با چهار هزار و ۲۰۰ صیاد با آمادگی کامل فصل صید را آغاز کردند.

فیلم| صیادی جزو مشاغل «سخت‌ و زیان‌آور» می‌شود؟

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha