توافق اولیه برای سرمایه‌گذاری پست بانک در چند طرح کرمانشاه صورت گرفت

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل پست بانک ایران و استاندار کرمانشاه درباره سرمایه‌گذاری پست بانک در چند حوزه از جمله ساخت شهربازی هوشمند و چند وجهی در استان توافق اولیه کردند و مقرر شد که در مدت ۱۰ روز این پروژه‌ها بررسی، سپس به توافق نهایی منجر شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا، «بهزاد شیری» مدیرعامل پست بانک ایران با «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه دیدار کرد و در خصوص اجرای چند طرح سرمایه گذاری در استان توافقات اولیه شکل گرفت.

استاندار کرمانشاه در این دیدار با اشاره به ظرفیت های خوب استان برای توسعه سرمایه گذاری گفت: کرمانشاه در خصوص هرگونه سرمایه گذاری آمادگی دارد و در این زمینه حمایت و پشتیبانی لازم را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی و درگیری مستقیم استان در جنگ اظهار داشت: استان کرمانشاه به دلیل هشت سال جنگ از فرصت پیشرفت و سرمایه گذاری عقب ماند، کرمانشاه هرچند یک کلانشهر است اما به اندازه یک کلانشهر رشد متناسب نداشته اما اکنون دارای مزیت ها و فرصت های بکر و عالی برای هرگونه سرمایه گذاری است.

مقام عالی استان تصریح کرد: در گذشته به دلیل وجود داعش در عراق نیز، فرصت بخشی از سرمایه گذاری ها از استان گرفته شد اما هم اکنون با توجه به دفن داعش هرگونه خطر در مرز از بین رفته و استان کرمانشاه از هر جهت دارای امنیت کامل برای رشد سرمایه گذاری است.

صحرایی بیان کرد: پرداخت تسهیلات به طرح های تولیدی و اشتغالزایی در استان منجر به رشد اقتصادی خواهد شد که این رشد اقتصادی در نهایت به سود کشور نیز خواهد بود.

وی از مدیرعامل پست بانک کشور خواست که استان کرمانشاه را در تخصیص اعتبارات و تسهیلات به عنوان استان ویژه ببیند و به اجرای طرح های تولیدی و سرمایه گذاری باهدف توسعه اقتصادی استان کمک کنند.

صحرایی با بیان اینکه برای رشد سرمایه گذاری استان به یک زنجیره مستحکم و به هم پیوسته نیاز داریم، ادامه داد: رشد کشور باید متوازن و همگون باشد و از سیستم بانکی خواسته ایم که از ورود سرمایه گذاران جدید با هدف توسعه استان های کمتر توسعه مانند کرمانشاه را حمایت کنند زیرا این کار علاوه بر پیشرفت کشور به صورت متوازن، منجر به گردش مالی نیز خواهد شد.

وی تصریح کرد: خواهان ایجاد یک کنسرسیوم بانکی برای توجه بیشتر به استان کرمانشاه با اجرای طرح های راهبردی و با هدف توسعه اقتصادی هستیم و این کار قطعاٌ منجر به نتیجه اثربخشی در کرمانشاه و لایه های مختلف آن خواهد شد.

استاندار کرمانشاه از اقدامات خوب صورت گرفته برای توسعه سرمایه گذاری در استان و اجرایی چندین طرح مهم و بزرگ در زمینه توسعه حمل و نقل و هوایی و ورود شرکت های هواپیمایی جدید به کرمانشاه و همچنین حمل و نقل ریلی و جاده ای در استان خبر داد و گفت: کرمانشاه در کنار این اقدامات به سرمایه گذاری های بیشتر برای توسعه و رشد اقتصادی نیاز دارد.

همچنین در این جلسه مدیر عامل پست بانک کشور نیز از آمادگی این بانک برای پرداخت تسهیلات به اجرای طرح های سرمایه گذاری در استان خبر داد و گفت: ما با توجه به ظرفیت های خوب استان کرمانشاه تلاش خواهیم کرد که تسهیلات خوبی برای اجرای طرح های تولیدی و سرمایه گذاری به کرمانشاه اختصاص پیدا کند و تمام عوامل و دست اندرکاران بانک را برای این مهم بسیج خواهیم کرد.

در این جلسه برای اجرای چند طرح سرمایه گذاری از جمله یک شهربازی هوشمند و چند وجهی در استان کرمانشاه توافق اولیه صورت گرفت و مقرر شد که بلافاصله پس از دریافت تسهیلات عملیات اجرایی این طرح ها شروع شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha