رویداد منطقه‌ای استارتاپ «اینوتکس‌پیچ» در کرمانشاه برگزار می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه از برگزاری رویداد استارتاپ منطقه‌ای «اینوتکس‌پیچ» در استان خبر داد و گفت: این رویداد شتاب با هم افزایی پست بانک و شرکت نیروی غرب روز پنجشنبه هفته جاری با مشارکت پنج استان در محل کارخانه نوآوری‌های شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « سیامک آزادی» روز دوشنبه در نشست خبری که در مرکز جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه برگزار شد، ماموریت اصلی پارک علم و فناوری استان را حمایت از ایده‌ها، صاحبان ایده و کارآفرینان در راستای راه اندازی کسب و کار جدید و تجاری سازی ایده دانست و افزود: در این رویداد از ایده ها و طرح های برتر برای تجاری سازی و تبدیل شدن به کار حمایت های ویژه مالی، تسهیلاتی و اداری برای کسب مجوز راه اندازی می شود.

«اینوتکس پیچ»، یکی از بخش‌های رقابتی نمایشگاه اینوتکس است که برای سومین سال متوالی رقابتی بزرگ را بین استارتاپ ­های سراسر کشور رقم خواهد زد.

او در ادامه همچنین یکی از وظایف اصلی سازمان پارک و علم فن آوری را پایین آوردن ریسک سرمایه گذاری برای کارآفرینان عنوان کرد و گفت: در این راستای پارک علم و فناوری به افراد تا حد امکان کمک می کند تا خطر پذیری و ریسک سرمایه گذاری کاهش یابد.

آزادی الزام موفقیت در حمایت از ایده ها و طرح های کارآفرینی را  ایجاد یک ساختار و زیست بوم هماهنگ دانست و توضیح داد: در این ساختار باید دستگاه های دولتی که مجوز ها را صادر می کنند، بخش خصوصی که سرمایه گذاری می کنند و بخش تسهیل گر که پارک علم فناوری است باهم هماهنگ باشند تا شاهد به ثمر رسیدن ایده و طرح جدید کسب و کار و موفقیت آن باشیم.

رییس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه در ادامه یکی از اولویت های پارک علم و فناوری استان را حمایت از ایده و طرح هایی دانست که محور توسعه استان شناخته شده اند.

او در پایان از تعامل پست بانک کرمانشاه در راستای حمایت مالی «اینوتکس‌پیچ» و همچنین سرمایه گذاری روی ایده ها و طرح های نو صاحبان ایده و کار آفرینی و همچنین از شرکت نیروی غرب در راستای برگزاری این رویداد رقابتی قدردانی کرد. 

شرکت نیروی غرب رویداد  استارتاپ «اینوتکس‌پیچ» در کرمانشاه برگزار می‌کند

مدیر عامل شرکت نیروی غرب نیز در این نشست خبری گفت: ۴۰ ایده و طرح نو در حوزه های مختلف تکنولوژی، کشاورزی، دیجیتال، سلامت و صنعتی به دبیرخانه رویداد منطقه ای «اینوتکس‌پیچ» غرب کشور در کرمانشاه ارسال شده که از این تعداد ۲۴ ایده به داروی نهایی رسیده و روز پنجشنبه چهاردهم بهمن ماه در مراسم اختتامیه سه ایده به عنوان ایده ها و طرح های برتر انتخاب می شود.

«مریم حسینی» بیان داشت: ایده های برتر به رویداد ملی استارتاپ «اینوتکس‌پیچ» که در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود راه می یابند و دیگر ایده های نیز با تعامل و هم افزایی پارک علم و فناوری، پست بانک و کارخانه نو آوری مورد حمایت مالی و مشاوره ای قرار می گیرند و رها نمی شوند. 

وی گفت: رویداد «اینوتکس‌پیچ» به صورت منطقه ای در ۶ استان  کشور برگزار می شود که در منطقه غرب پنج استان؛ کردستان، ایلام، همدان، لرستان و کرمانشاه در برگزاری آن مشارکت دارند. 

حسینی ابراز امیداوری کرد به منظور حمایت و شناخت ایده های نو و حمایت از افراد صاحب ایده و کارآفرینان این رویداد هر سال برگزار شود و گفت: شرکت نیروی غرب این دومین رویداد منطقه ای است بعد از رویداد "تیک"  در کرمانشاه برگزار می کند.

رسالت پست بانک حمایت از ایده ها و طرح های کارآفرینی است

مدیر شعب پست بانک استان کرمانشاه نیز در این نشست از حمایت کامل این بانک از ایده های نو و کارآفرینان در راستای تجاری سازی و راه اندازی کسب و کارهای جدید خبر داد و گفت: پست بانک به عنوان بانک مجری و عامل وزارت ارتباطات از همه ایده های نو و فناورانه که طی فرایندی به عنوان طرح کاربردی شناخته شوند حمایت تسهیلاتی ۲ تا ۹ درصدی می کند.

«فاتح ملایی» همچنین یکی دیگر از رسالت های پست بانک را خدمت رسانی بانکی به مناطق دور دست و محروم در روستاها عنوان کرد و افزود: یکی از شرح وظایف این بانک دادن خدمات بانکی در سطح روستا و شهرهای کوچک است که برای دیگر بانک‌ها صرفه اقتصادی ندارد به همین خاطر پست بانک در سطح ۹۲ روستای استان کرمانشاه باجه بانکی راه اندازی کرده است.

وی همچنین بیان داشت: یکی از شرح وظایف این بانک دادن تسهیلات اشتغال پایدار روستایی است که تاکنون پست بانک کرمانشاه ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و زلزله به روستاییان استان پرداخت کرده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha