دانش آموزان آذربایجان‌غربی حمایت‌های روانی را فرا گرفتند

ارومیه - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: کارگاه آموزش حمایت روانی اجتماعی هلال احمر ویژه دانش آموزان با شرکت فعالان تیم‌های سحر در شهرستان خوی و با حمایت صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) برگزار شد.

حمید محبوبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این کارگاه دوروزه است افزود: این کارگاه امروز با حضور کارشناس یونیسف، معاون دانشجویی و جوانان سازمان‌ جوانان جمعیت هلال‌ احمر کشور و فعالان تیم های سحر استان آغاز شد.

وی با تشریح برنامه روز اول گفت: اجرای مانور با بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای تیم‌های سحر استان شامل شهرستان‌های ارومیه، ماکو، خوی، سلماس، چایپاره و شوط از جمله برنامه‌های روز اول در مدرسه قاضی طباطبایی خوی است.

دانش آموزان آذربایجان‌غربی حمایت‌های روانی را فرا گرفتند

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این برنامه بیش از ۵۰۰ نفر از دانش آموزان حاضر در مدرسه میزبان این کارگاه از هشت ایستگاه برای اجرای برنامه‌های متنوع توسط اعضای تیم های سحر بهره مند شدند.

وی در تشریح فعالیت تیم‌های عملیاتی سحر (سفیران حمایت های روانی) سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: این فعالیت‌ها در حیطه حمایت‌های روانی، اجتماعی و فرهنگی در بلایا، احترام به حقوق دیگران، رعایت حریم خصوصی، راز داری، حق انتخاب و تصمیم گیری در امور خود، پرهیز از ظلم و هر گونه تبعیض، دوستی و نیکوکاری تجلی پیدا می‌کند.

محبوبی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی تئوری نیز توسط مدرسین تخصصی تیم‌های سحر برای اعضا برگزار خواهد شد.

دانش آموزان آذربایجان‌غربی حمایت‌های روانی را فرا گرفتند

به گزارش ایرنا در پایان مانور روز اول محصلین با نوشتن پیام شادی و آرزوی سلامتی برای کودکان به پنج زبان ملی کشورهای قاره آسیا روی بادکنک‌ها و رها کردن آن به آسمان برای همه کودکان آرزوی سلامتی و شادی کردند.

تیم سحر خدمات خود را در قالب چند گروه تخصصی اعم از گروه PFA تخصصی کمک‌های اولیه روانشناختی، گروه CFS تخصصی فضای دوستدار کودک و گروه MDI تخصصی رسانه و مستند سازی انجام می دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha