سهم چهارمحال و بختیاری در صنعت کشور به ۳.۳ درصد افزایش می‌یابد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از افزون‌بر ۲ هزار طرح صنعتی جدید در استان سهم این استان از صنعت کشور به ۳.۳ درصد افزایش پیدا می‌کند.

فضل‌الله رحمتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: هم‌اکنون یک‌هزار و ۹۳ مجوز بهره‌برداری صنعتی در استان صادر شده که برابر ۱.۳ مجوزهای کل کشور است.

وی سهم جمعیت چهارمحال و بختیاری را یک درصد از جمعیت کشور دانست و افزود: با سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی جدید این سرانه افزایش قابل‌توجه و چشم‌گیری خواهد داشت و اُمیدواریم نقش اثرگذاری در صنعت کشور داشته باشیم.

رحمتی تصریح کرد: هم‌اکنون برخی صنایع اثرگذار کشور در چهارمحال و بختیاری استقرار دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تولید انواع موکت، کود اوره و آمونیاک، لوازم خانگی، آهن اسفنجی، خوراک دام و طیور، پارچه چادر مشکی، ورق گالوانیزه، سیمان خاکستری، میلگرد، ورق گالوانیزه فولادی، شکر از چغندر قند، شکر تصفیه شده، شیر خشک و سایر مکمل‌های غذایی اشاره کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۷ شهرک و ناحیه صنعتی در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اکنون یک‌هزار و ۹۳۷ کارت بازرگانی معتبر در استان وجود دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سال گذشته تراز تجاری استان در زمینه صادرات ۹۰ میلیون دلار بوده است.

وی گفت: سال گذشته ۷۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع فرش دستباف تولید و روانه بازار مصرف شد.
رحمتی تاکید کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در حوزه صنعت و معدن ۴۵.۵ درصد و حوزه تجارت ۴۱.۵ درصد در سطح چهارمحال و بختیاری است.

وی با اشاره به وجود ۹ پروانه اکتشاف فعال و ۲۰ گواهی کشف در چهارمحال و بختیاری افزود: مهم‌ترین مواد معدنی استان شامل خاک نسوز، گچ، دولومیت، سنگ لاشه، سنگ تزئینی و سنگ آهک است که در حال استخراج هستند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که تعدادی از محصولات واحدهای تولیدی این استان به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha